اتحادیه اروپا خواستار آزادی اسیر فلسطینی شده است

اتحادیه اروپا از بدتر شدن وضعیت بهداشتی یک فلسطینی در اعتصاب غذا به مدت ۹۶ روز از زمان دستگیری توسط نیروهای ارتش اسرائیل در اواخر جولای اظهار نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دیلی استار، اتحادیه اروپا از بدتر شدن وضعیت بهداشتی یک فلسطینی در اعتصاب غذا به مدت 96 روز از زمان دستگیری توسط نیروهای ارتش اسرائیل در اواخر جولای اظهار نگرانی کرد.

 

سخنگوی کمیسیون اروپا در امور خارجه پیتر استانو ، در بیانیه ای که روز جمعه منتشر شد ، گفت كه این اتحادیه از نزدیک وضعیت ماهر الاخرس 49 ساله را كه در نزدیكی شهر نابلس اشغال شده در كرانه باختری دستگیر شده و قرار در بازداشت اداری را افزایش داد.

 

بازداشت اداری نوعی حبس بدون محاکمه یا اتهام ، به مقامات صهیونیستی اجازه می دهد فلسطینیان را تا شش ماه زندانی کنند.

 

استانو گفت: صرف نظر از اتهامات وارد شده علیه الاخرس ، اتحادیه اروپا نگرانی خود را درباره بازداشت اداری گسترده اسرائیل بدون اتهام تکرار می کند.

 

وی افزود در حال حاضر حدود 350 فلسطینی در بازداشت اداری به سر می برند. بازداشت شدگان حق دارند از اتهامات مربوط به هرگونه بازداشت مطلع شده و تحت محاکمه عادلانه قرار گیرند.

 

این مقام ارشد اتحادیه اروپا از رژیم اسرائیل خواست که به قوانین بشردوستانه بین المللی و همچنین تعهدات حقوق بشری خود در قبال همه زندانیان ، به ویژه کنوانسیون چهارم ژنو ، احترام بگذارد و تمام تلاش خود را برای اطمینان از سلامت این زندان فلسطینی انجام دهد.

 

فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه در محاصره چندین تظاهرات برای خواستار آزادی اخراس برگزار کرده اند. آنها همچنین تحصن هایی را ترتیب داده و کمپین های آنلاین را برای نشان دادن حمایت خود از وی آغاز کرده اند.

 

محمد شطیه نخست وزیر فلسطین نیز خواستار آزادی فوری وی شده است. بیش از 7000 زندانی فلسطینی در حال حاضر در 17 زندان اسرائیلی زندانی هستند و ده ها تن از آنها چندین حبس ابد دارند.

 

بیش از 350 بازداشت شده ، از جمله زنان و خردسالان ، در بازداشت اداری اسرائیل هستند. برخی از زندانیان تا 11 سال در بازداشت اداری بوده اند.

کد خبر 988744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha