عدم فروکش کردن موج سوم کرونا تا پایان زمستان با کمبود نیروی انسانی در جهرم مواجه می شویم

بمانا گفت: اگر موج سوم کرونا تا پایان فصل سرما فروکش نکند و با این روند افزایش آمار مبتلایان مواجه باشیم، یقینا با کمبود نیروی انسانی مواجه می شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «قهرمان بمانا»، امروز (یکشنبه ۱۱آبان) در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه تعداد کل مبتلایان و بستری شدگان در سطح شهرستان جهرم بسیار بیشتر از موج اول و دوم است، گفت: آمار بی سابقه مراجعین و مبتلایان، تخت های بیمارستان را تکمیل کرده، این درحالی است که افزایش آمارها، فشار کار زیادی را بر کادر درمان تحمیل کرده است. 

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: بستری شدن 32 نفر مبتلای قطعی در شب گذشته، در بخش کرونای بیمارستان پیمانیه، آمار بالایی است که نشان دهنده وخامت اوضاع است. 

 

وی بیان کرد: ‌افزایش تعداد مبتلایان از یکسو و کار زیاد کادر درمان، که به صورت چند شفیت در طول شبانه روز، پای خدمت به مردم ایستاده اند از سوی دیگر آمار ابتلای مدافعان سلامت بخصوص پرستاران، پزشکان و متخصصین را روزانه افزایش داده است.

 

بمانا با اشاره به اینکه این نیروهای درمانی که اکثرا در مسیر ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا مبتلا شده اند، به راحتی قابل جایگزینی نیستند، خاطرنشان کرد: خستگی و فرسودگی کادر درمان پس از گذشت هشت ماه سخت از شیوع کرونا به نقطه بحرانی رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه مجموع این شرایط نشان می دهد که اگر موج سوم کرونا تا پایان فصل سرما فروکش نکند و  با این روند افزایش آمار مبتلایان مواجه باشیم،  یقینا با کمبود نیروی انسانی مواجه می شویم، عنوان کرد: اصلاح رفتار اجتماعی مردم مهمترین مولفه تعیین کننده شرایط بحرانی امروز است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه به دلیل تعدد مراجعین به درمانگاه شماره چهار جهرم، در حال آماده سازی درمانگاه دیگری هستیم که پس از راه اندازی به اطلاع مردم می رسد، تصریح کرد: اوضاع بیماری از اوایل شیوع کرونا بدتر شده است در عین حال قدرت سرایت ویروس کرونا نیز چندین برابر شده و به همین دلیل تعداد بیماران هم افزایش یافته است.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در سطح شهر شاهد هستیم که بسیاری از شهروندان حتی از رعایت اصول اولیه بهداشتی نیز امتناع می ورزند، گفت:‌ از مردم تقاضا می کنیم خطر ابتلا و تبعات فردی و اجتماعی آن را بیش از پیش جدی بگیرند و از حضور غیر ضروری در سطح شهر بپرهیزند.

 

بمانا با تاکید بر اینکه مردم تحت هیچ شرایطی در اجتماعات و دورهمی ها و به خصوص مراسم های شادی و غم شرکت نکنند، تصریح کرد: کرونا جنگ نابرابری است که کادر بهداشت و درمان در خط مقدم مبارزه با آن تمام قد ایستاده است و رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط آحاد مردم مهمترین حمایت و پشتیبانی از آنها به شمار می رود.

 

کد خبر 988956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha