جمع آوری ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری در استان

محمدی فارسانی، گفت: در نیمه نخست سال ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری در استان جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «جاسم محمدی فارسانی»، امروز(11آبان) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۳۷ هزار نفر در قالب ۱۰۷ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد لرستان هستند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) ادامه داد:۳۰ هزار حامی ساکن داخل و خارج کشور از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در طرح ایتام و محسنین حمایت می کنند.

 

وی یادآور شد: در اجرای طرح ایتام و محسنین به صورت میانگین ماهانه ۲۳۰ هزار تومان به فرزندان این طرح کمک می شود و در تلاش هستیم که این مبلغ امسال به 700 هزار تومان افزایش یابد.

 

محمدی فارسانی در ادامه به جمع آوری زکات اشاره و بیان کرد: در سال گذشته 19 میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات سال گذشته در لرستان جمع‌آوری شده است.

 

وی با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری نیز ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده است، گفت: طبق قانون باید ۶۰ درصد مبلغ زکات بین فقرا و محرومان و ۴۰ درصد برای اجرای پروژه‌های عمرانی و عام المنفعه هزینه شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان با بیان اینکه دو هزار و ۸۶۱ روستا در استان وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد بیش از یک هزار و ۸۰۰ روستا شرایط پرداخت زکات دارند.

کد خبر 988998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha