وضع دامداران بسیار خراب است

مقدسی گفت: وضع دامداران بسیار خراب است و امسال تاکنون توانسته ایم در بخش گاو شیری فقط ۳۵ درصد نهاده های مورد نیاز خود را دولتی دریافت کنیم و ۶۵ درصد باقیمانده را از بازار آزاد تهیه کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران شب گذشته (یکشنبه ۱۱ آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: وضع دامداران بسیار خراب است و امسال تاکنون توانسته ایم در بخش گاو شیری فقط 35 درصد نهاده های مورد نیاز خود را دولتی دریافت کنیم و 65 درصد باقیمانده را از بازار آزاد تهیه کرده ایم.

وی افزود: در بخش پرواربندی و گوساله های گوشتی تاکنون هیچ نهاده ای با قیمت دولتی به ما اختصاص نیافته است و اکنون دامدار گوشت را 5 ـ 6 هزار تومان زیر قیمت تمام شده می فروشد.

مقدسی گفت: در سامانه بازارگاه نهاده ای وجود ندارد که بتوانیم آن را تهیه کنیم و دامداران نهاده مورد نیاز خود را با چند برابر قیمت مصوب از بازار آزاد تهیه می کنند.

وی افزود: در بازارگاه هیچ جایی برای خروج غیر قانونی نهاده ها وجود ندارد و نهاده ها پیش از ورود به سامانه بازارگاه وارد بازار آزاد می شوند.

مقدسی گفت: امروز قیمت جو و ذرت 3 برابر قیمت مصوب و سویا 5 برابر در بازار آزاد فروخته می شود.

وی افزود: ثبت سفارش واردات جو در مقایسه با سال گذشته 85 درصد کاهش داشته است و تخصیص ارز و تأمین ارز در کوتاه ترین زمان ممکن اتفاق نمی افتد.

مقدسی گفت: قیمت گوشت شامل قیمت گذاری نمی شود و پرواربندان، گوشتی که برای آنها کیلویی 44 هزار تومان تمام می شود، بازار از آنها کیلویی 38 هزار تومان می خرد.

کد خبر 989144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha