هم‌اندیشی و گفتگو میان زنان مسلمان ضرورت دارد

رئیس فراکسیون زنان مجلس تاکید کرد: تعاملات و همکاری های فیمابین ایران و عراق، ارتباطات دوستانه و حُسن همجواری دو کشور، در همه زمینه ها راهبردی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جمعی از اساتید و اندیشمندان زن عراقی روز گذشته یکشنبه 11 آبان ماه با رئیس و اعضای فراکسیون زنان مجلس دیدار و گفتگو کردند. فاطمه قاسم پور  در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور بانوان اندیشمند عراقی در مجلس شورای اسلامی، به سابقه مناسبات دیرینه و دوستانه دو کشور اشاره کرد و گفت: تعاملات و همکاری های فیمابین ایران و عراق، ارتباطات دوستانه و حُسن همجواری دو کشور، در همه زمینه ها راهبردی است.

 

وی همچنین با تأکید بر ضرورت هم‌اندیشی و گفتگو میان زنان مسلمان افزود: بدون شک زنان در حیات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جوامع نقش اساسی دارند.

 

رئیس فراکسیون زنان با اشاره به اینکه ثبات سیاسی عراق برای ما و منطقه حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: عراق در گذشته در شرایط سخت و دشواری قرار داشت، اما امروز مردم عراق به سوی موفقیت به پیش می‌روند.

 

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر، در بخش دیگری از سخنانش ضمن تأکید بر تقویت همکاری دو کشور در زمینه تبادل تجربیات در حوزه های فرهنگی، آموزشی، علمی و... خواستار، افزایش تعاملات مراکز علمی و دانشگاهی، و تبادل استاد و دانشجو بین دو کشور شد.

 

در ادامه این دیدار، هیئت عراقی ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار با اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، تأکید کردند: تبادل تجربیات و تقویت همبستگی و تعاملات آموزشی و فرهنگی، بستر مناسبی را برای توسعه و تقویت روابط دو کشور در دیگر زمینه ها فراهم خواهد آورد.

 

لازم به ذکر است، در این دیدار خانم ها زهره اللهیان، معصومه پاشایی بهرام، سمیه رفیعی، زهرا شیخی مبارکه، شیوا قاسمی پور، الهام آزاد و زهره سادات لاجوردی حضور داشتند و به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.

کد خبر 989259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha