مراسم عمامه گذاری طلاب آستارا برگزار شد

مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در مصلی نماز جمعه آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، آیین عمامه‌ گذاری هشت طلبه دانش‌آموخته حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج)، به مناسبت هفته وحدت و در آستانه میلاد با سعادت حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع) و با حضور آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، علمای اهل تسنن و تشیع و جمعی از اقشار مختلف مردم و مسئولین و با رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلی نماز جمعه آستارا برگزار شد.

 

حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» در این آیین با تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهارکرد: حوزه‌ های علمیه مکانی برای رشد و شکوفایی تفکرات دینی است.

 

امام جمعه بندر آستارا افزود: حوزه ‌های علمیه همواره با بصیرت و روشنگری در مبارزه با مظاهر استکباری و ضد فرهنگی در طول تاریخ پیشقدم بوده‌ اند.

 

وی با بیان اینکه بندر مرزی آستارا یک حوزه فعال و موفق دارد، تصریح کرد: تلاش داریم در حوزه علمیه آستارا طلبه هایی در طراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه اساتید حوزه علمیه آستارا در تربیت اخلاقی، علمی و انقلابی طلبه ها نهایت سعی و تلاش خود را می کنند، گفت: در طول سالیان گذشته در حوزه علمیه آستارا اقدامات خوبی صورت گرفته و تلاش شده طلبه های بومی به حوزه جذب شوند.

 

امام جمعه بندر آستارا افزود: طلبه های بومی به این خاطر جذب حوزه می شوند که ماندگاری و اثرگذاری آنان در شهرستان آستارا بیشتر است.

 

وی تصریح کرد: امروز هشت نفر از طلبه های حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) ملبس به لباس روحانیت شدند که فقط یک نفر از آنان غیربومی بود.

 

حجت الاسلام حافظ نیا خاطرنشان کرد: ان شاء الله طلبه هایی که به لباس روحانیت ملبس شدند برای جامعه اسلامی و مسلیمن خدمتگذار خواهند بود.

 

گفتنی است، پخش کلیپ از فعالیت های حوزه علمیه آستارا و مولودی خوانی از دیگر بخش های این آیین بود.

 

حوزه علمیه آستارا در سال ۱۳۶۸ تاسیس شده و در حال حاضر ۴۰ طلبه زیرنظر هشت مربی در این حوزه تحصیل می کنند.

 

کد خبر 989404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha