بیش از ۵۰۰ساختمان فلسطینی در سال جدید تخریب شده است

بر اساس اعلام دفتر دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) ، اسرائیل امسال بیش از ۵۰۰ ساختمان مسکونی فلسطینی ها را در کرانه باختری و نوار غزه تخریب کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، بر اساس اعلام دفتر دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) ، اسرائیل امسال بیش از 500 ساختمان مسکونی فلسطینی ها را در کرانه باختری و نوار غزه تخریب کرده است.

 

در بیانیه ای ، دفتر سازمان ملل گفت 506 ساختمان به بهانه نداشتن پروانه ساخت توسط نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری ویران شده است. براساس این بیانیه ، در مجموع 134 ساختمان در شرق بیت المقدس تخریب شد.

 

OCHA گفت كه نیروهای اسرائیلی طی دو هفته گذشته 22 ساختمان را تخریب و باعث آوارگی 50 فلسطینی و آسیب رساندن به حدود 200 ساختمان دیگر شده اند.

 

به گفته دفتر سازمان ملل ، از بین 12 مورد در شرق بیت المقدس ، 8 تخریب توسط خود مالکان انجام شد تا از جریمه و هزینه های اعمال شده توسط مقامات اسرائیلی جلوگیری شود.

 

10 ساختمان تخریب شده دیگر در منطقه C واقع شده است که حدود 60درصد از کرانه باختری را تشکیل می دهد.

 

اسرائیل در جنگ 1967 خاورمیانه کرانه باختری ، از جمله شرق بیت المقدس را اشغال کرد. اسرائیل تخریب خانه های فلسطینیان را با دلایلی مثل نداشتن پروانه ساخت توجیه می کند.

کد خبر 989489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha