غونی محمد: آمریکا واسرائیل، قدس مساله اصلی جهان اسلام را به حاشیه بردند

مدیر مراکز قرآنی ولایت پوتو نیجریه گفت: آمریکا و اسرائیل و متاسفانه برخی کشورهای اسلامی در تلاشند که بین ما مسلمانان تفرقه ایجاد شود و به جای اسرائیل، کشورهای اسلامی ایران و ترکیه را به عنوان دشمن تلقی کردند و این مساله، مایه تأسف است.


به گزارش گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، التیجانی عمر غونی محمد مدیر مراکز قرآنی ولایت برنو نیجریه در وبینار «منطقه‌ای شمال آفریقا (الجزایر _ تونس)» با بیان اینکه خداوند متعال ما را از دو دستگی و اختلاف نهی کرده است و از ما خواسته تا پراکنده و متفرق نباشیم و با یکدیگر متحد شویم، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید «مؤمنان برادر یکدیگرند؛ پس دو برادر خود را صلح و آشتی دهید و تقوای الهی پیشه کنید، باشد که مشمول رحمت او شوید.»
وی ادامه داد: متاسفانه امروز جهان اسلام در ضعیف ترین دوران خود به سر می برد و از اهداف و امیدی که پیامبر اکرم (ص) به آن امت داشتند، دور است، امروز امت اسلامی گریبانگیر تفرقه شده و برخی تندروها با سخنانشان که هیچ فایده‌ای ندارد و وحدت میان مسلمانان را از بین می‌برد، وضعیت کنونی را به وجود آورده‌اند. 


مدیر مراکز قرآنی ولایت پوتو نیجریه تاکید کرد: دشمنان ما یعنی آمریکا و صهیونیسم از این سخنان برای تحقق منافع خود استفاده کردند و مساله اصلی جهان اسلام را به مساله حاشیه‌ای تبدیل کردند. مساله قدس را مساله حاشیه‌ای ساختند و آمریکا و اسرائیل و متاسفانه برخی کشورهای اسلامی در تلاشند که بین ما مسلمانان تفرقه ایجاد شود و به جای اسرائیل، کشورهای اسلامی ایران و ترکیه را به عنوان دشمن تلقی کردند و این مساله، مایه تأسف است.
غونی محمد یادآور شد: خداوند متعال ما را از اینکه با دشمنان طرح دوستی داشته باشیم نهی می‌کند. بنابراین رهبران ما در جهان اسلام باید بیدار شوند و تفرقه و دو دستگی را رها کنند و از مسائل بی‌فایده که منجر به تفرقه و ضعف کشورهای ما می شود، دوری کنند. اما متاسفانه برخی رهبران ما به سمت رژیم صهیونیستی می‌روند و روابط‌شان را با این رژیم علنی می‌کنند که این مساله رضایت الهی و پیامبر اکرم(ص) را در پی ندارد.


وی در پایان گفت: یک مسلمان نباید برادر خود را تنها بگذارد و مساله اصلی امت اسلامی یعنی فلسطین را رها کند. اگر امروز از مسأله قدس کوتاه بیاییم فردا باید دیگر مقدسات خودمان را نیز رها کرده و خودمان را تسلیم دشمنان کنیم. بنابراین ما باید بیدار شویم و با یکدیگر متحد و یکپارچه باشیم که این خواست پیامبر اکرم (ص) نیز می باشد.

کد خبر 989525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha