نگاه حاشیه‌ای به خوزستان کنار گذاشته شود

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با بیان اینکه خوزستان در سه موضوع صنعت، کشاورزی و خدمات سهم بسزایی دارد اما مورد بی مهری قرار گرفته است گفت: باید نگاه وسیع تری از سوی مرکز به خوزستان داشت و نگاه حاشیه‌ای به استان را کنار گذاشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد» ظهر امروز (دوشنبه ۱۲ آبان) در اولین آئین شکرگزاری خرما در روستای ام الطمیر اظهار کرد: یکی از مسائل بسیار مهم که جزء حلقه های مفقوده تمام کشورهای اسلامی محسوب می‌شود نادیده گرفتن سبک زندگی اسلامی و سیره نبوی است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: طبق فرمایشات قرآن کسی که افکار و منش پیامبر و آل او را احیا کند شخصیت آسمانی وجود پیامبر(ص) را احیا داشته است و کسی که وجود مقدس حضرت را احیا کند در عالم‌ آخرت در کنار پیامبر (ص) محشور خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: متاسفانه در ایران اسلامی واقعا این سیره که باید بین مسلمانان موج بزند کمتر دیده می شود و امروزه شاهد هستیم که در بحث ازدواج، اشتغال، کشاورزی و ... سیره اهل بیت (ع) فراموش شده است.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به ظرفیت های زیاد استان مخصوصا در کشاورزی تصریح کرد: اگر دولتمردان زمینه‌های لازم را برای مردم استان کاملا فراهم کنند ثابت خواهد شد که مردم خوزستان در بحث کشاورزی و درخت‌های میوه از جمله خرما کشور را تامین خواهند کرد و این موضوع را ثابت شده اشت.

 

وی برای نمونه به شالیکاری در خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: زمانی که آب در دست مردم استان قرار گرفت چه اعجازی کردند و بالغ بر ۲۰۰ هزار زمین کشت شد و اگر به شالیکاری در استان توجه شود بخش زیادی از مشکلات اشتغال، ازدواج و ناهنجاری و آسیب های اجتماعی کاملا برطرف می شود.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد عنوان کرد: در سالیان گذشته و اوایل انقلاب بخش قابل توجهی از این سرزمین سرسبز از نخیلات بود اما فرهنگ استفاده از خرما و کاشت آن و همچنین توجه این محصول استراتژیک کم شد و نوعا جوانان نگاهشان به سمت استخدام در ادارات دولتی رفت و نسلی از دهه ۵۰ توجه به بخش کشاورزی، نخل کاری و برداشت محصولات را کنار گذاشتند و متاسفانه نگاه ها به جای دیگری رفت که همچنان این موضوع استمرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه قرار بود دولت یارانه‌ها را به بخش تولید هدایت کند اما این اتفاق صورت نگرفت ابراز کرد: اگر این اتفاق از سوی ناحیه دستگاه اجرایی انجام شود بستر و زیرساخت ها بیش از پیش فراهم خواهد شد و ما شاهد خواهیم بود خوزستانی که در عرصه تولید، صادرات و تامین خرما حرف اول را در منطقه می‌زند اما با کم توجهی به این محصول درخت ها یکی پس از دیگری خشک شد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطر نشان کرد: می‌توان مجدد جایگاه اصلی این محصول را احیا کرد البته یک مقدار در سال های اخیر توجهات بهتر شده‌ که امید داریم در سال های آتی شاهد رشد بیشتری در محصول خرما و سایر محصولات کشاورزی باشیم.

 

وی با تاکید بر پرداخت زکات بیان کرد: اگر زکات پرداخت شود، خداوند نعمتش را افزون و برکاتش را نازل خواهد کرد چراکه زکات از حقوق خداوند است که باید پرداخت شود؛ زکات چاله‌های فقر را پر و ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را خشک می‌کند.

 

امام جمعه اهواز با بیان اینکه ما در عالم هستی ذره ای مالک نیستیم و همه امانت دست ما است اذعان کرد: صاحب این امانت ها (خداوند متعال) فرموده زمانی که زمین ها بارور شدند سهم فقرا باید پرداخت شود.

 

وی بر قرار دادن محصول خرما در جایگاه واقعی خود تاکید کرد و گفت: خام فروشی در کشور ما بیداد می‌کند و همه محصولات در قالب خام فروشی به دست کشورهای دیگر می‌رسد، ما هزاران فرآورده‌های خرما داریم که این محصول را خام در اختیار کشورهای دیگر قرار می دهیم که باید مدیریت شود.

 

حجت الاسلام موسوی فرد با اشاره به سه موضوع مهم صنعت، کشاورزی و خدمات که خوزستان سهم بسزایی در آن دارد یاد آور شد: این موارد در استان مورد بی مهری قرار می گیرد و مردم را رنج می دهد که لازم است نگاه وسیع تری از سوی مرکز به خوزستان صورت گیرد و نگاه حاشیه ای به استان کنار گذاشته شود.

 

کد خبر 989546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha