فرهنگ سازی، در مقابله با ویروس کرونا ضروری است

حجت الاسلام حسینی نوری، به نقش و اهمیت فرهنگ سازی در مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: روحانیت در این زمینه نقش بسزایی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام«سیدمصطفی حسینی نوری»، امروز(14آبان) در نشست ماهانه روحانیت شهرستان دورود اظهار داشت: روحانیت در عرصه های مختلف نقش بسزایی در ارتقای فرهنگ و معنویت و هدایت جامعه دارند.

 

امام جمعه دورود خاطرنشان کرد: امروز در شرایط بحرانی که به علت شیوع ویروس کرونا به وجود آمده است، روحانیت در کنار کادر درمان و دیگر نهادهای فرهنگی و اجرایی در خط مقدم مقابله با این ویروس قرار دارند.

 

وی با اشاره به فعالیت های جهادی روحانیت در ضدعفونی محلات، توزیع اقلام بهداشتی و غذایی بین مردم در روزهای ابتدای شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: فعالیت های جهادی روحانیت در مقابله با کرونا تداوم یابد.

 

حجت الاسلام حسینی نوری به نقش روحانیت در زمینه فرهنگ سازی مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: روحانیت با بهره گیری از فرصت های تبلیغی چه به صورت حضوری و یا مجازی در زمینه مقابله با کرونا فرهنگ سازی کنند.

 

وی با بیان اینکه مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی باید از سلامتی خود و دیگران مراقبت نمایند، یادآور شد: استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات، عدم برگزاری مراسم عزا و عروسی، رعایت پروتکل های بهداشتی و توجه جدی به رعایت فاصله فیزیکی  از مواردی است که باید از جانب همه رعایت شود تا جلوی گسترش این ویروس گرفته شود.

 

امام جمعه دورود با تأکید بر ضرورت کم کردن تجمعات مردمی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، بین کرد: این مهم فقط در سایه فرهنگ سازی و همراهی مردم امکان پذیر است و روحانیت در این راستا می توانند نقش آفرین باشند.

کد خبر 989909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha