لزوم گنجاندن کتاب‌هایی جهت آموزش حفاظت از محیط زیست در مقاطع تحصیلی

قنواتی‌زاده با تاکید بر لزوم اجباری کردن دوره‌های مهارت‌‌آموزی برای دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی و متوسطه گفت: نیاز داریم که کتاب‌هایی در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول جهت آموزش حفاظت از محیط زیست گنجانده شود.

«شبنم قنواتی‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: آموزش در موضوع حفاظت از محیط زیست نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند که متاسفانه در استان خوزستان در زمینه آموزش حفاظت از محیط زیست ضعیف عمل شده است.

 

مدیرعامل انجمن دیده بان جلگه سبز خوزستان ادامه داد: آموزش و پرورش در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده است، ما در کتب درسی تنها سه سطر و در پایه هفتم اول متوسطه در خصوص صرفه‌جویی در منابع مطلبی نوشته است، آیا این میزان برای آموزش دانش‌آموزان که همان آینده‌سازان هستند کافی است؟

 

وی از تدوین بخشنامه‌ای برای اجباری کردن مهارت‌آموزی به ویژه مهارت حفاظت از محیط زیست برای دانش‌آموزان پایه چهارم تا نهم خبر داد و اضافه کرد: در این بخشنامه آمده که مدارس باید در هفته 60 ساعت را به صورت اجباری به مهات‌آموزی دانش‌آموزان اختصاص دهند که در حوزه محیط زیست مهارت‌هایی چون تفکیک زباله، کاشت نهال، مهربانی با حیوانات و کمک‌های اولیه پیشنهاد شده است.

 

قنواتی‌زاده از عدم همکاری مدیران مدارس مدارس برای اجرای این بخشنامه گلایه کرد و ادامه داد: در سال 98 که مدارس باز بودند بر اساس نظارتی که انجام شد مشاهده کردیم که مدیران مدارس در اجرای این بخشنامه همکاری مطلوبی را انجام نمی‌دادند، نیاز داریم که کتاب‌هایی در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول جهت آموزش حفاظت از محیط زیست گنجانده شود.

 

وی با تاکید بر لزوم اجباری کردن دوره‌های مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی و متوسطه ابراز کرد: ما در انجمن دیده‌بان جلگه سبز خوزستان طرحی را در 34 مدرسه به صورت رایگان اجرا کردیم که در آن طرح آموزش‌های محیط زیست صورت می‌گرفت.

 

مدیرعامل انجمن دیده‌بان جلگه سبز خوزستان با بیان اینکه لازم است که همه مدارس به عنوان نهاد مرتبط و تربیتی در زمینه حفاظت از محیط زیست تلاش کنند گفت: در نشستی که با مدیر کل صداوسیمای مرکز خوزستان برگزار شد وعده‌ای مبنی بر راه‌اندازی گفتمان‌هایی در صداوسیما و پخش آن داده شد اما تاکنون این وعده محقق نشده است.

 

وی از راه‌اندازی مجله الکترونیکی در حوزه فعالیت‌های محیط زیست در سال 98 خبر داد و یاد آور شد: کارگروه آموزش این انجمن همواره تولید محتواهایی در زمینه آموزش‌های حفاظت از محیط زیست تولید می‌کنند و به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر می‌شود.

 

کد خبر 990018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha