نظرسنجی های انتخاباتی آمریکا موفق نبوده است

کارشناس مسائل آمریکا نظرسنجی‌های انتخاباتی را در آمریکا ناموفق توصیف کرد و گفت: نظر سنجی‌های ۲۰۲۰ آمریکا مانند انتخابات ۲۰۱۶ از ضریب خطای بالایی دریافتند که عمده علت خطا در نظر سنجی‌ها تلفنی بودن آنهاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حامد موسوی در استودیو گفت و گوی ویژه خبری چهارشنبه شبکه دو سیما نظرسنجی‌های انتخاباتی را در آمریکا ناموفق توصیف کرد و گفت: نظر سنجی‌های ۲۰۲۰ آمریکا مانند انتخابات ۲۰۱۶ از ضریب خطای بالایی دریافتند که عمده علت خطا در نظر سنجی‌ها تلفنی بودن آنهاست، زیرا طرفداران حزب دموکرات بیشتر تحصیل کرده هستند و احتمال شرکت در پاسخگویی و نظر سنجی تلفنی بیشتر است.

وی باکم سواد خواندن طرفداران ترامپ گفت: به این علت نظرسنجی‌های انتخاباتی امسال آمریکا هم مانند سال ۲۰۱۶ با خطای بسیار همراه شده البته در بسیاری از ایالات کلیدی هنوز آمار قطعی استخراج نشده است.

موسوی گفت: رای دهی فیزیکی طرفداران ترامپ و امتناع از پُست کردن آراء آن‌ها سبب شد تا روز‌های آغاز انتخابات با آراء بیشتری برای ترامپ مواجه شویم، اما با شمارش آراء پستی که توسط طرفداران بایدن به ثبت رسیده بود شاهد برگشت آراء به نفع بایدن شدیم و همین موضوع شائبه‌هایی درباره تقلب در انتخابات را کلید زد.

 

کد خبر 990107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha