جنبه های قدرشناسی از فرشتگان سلامت در دوران کرونا

تلاش بیش از ۹ ماهه تیم بهداشت و درمان کشورمان در جبهه پیشگیری و درمان بیماری کرونا برای همگان روشن و قدرشناسی از آن ها در مدل های مختلف مثل تجلیل، تولید محتواهای رسانه ای و رعایت اصول بهداشتی لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، شیوع بیماری کرونا از اوایل بهمن ماه سال گذشته تا امروز فراز و نشیب های زیادی را برای مردم و مشاغل مختلف مثل تیم بهداشت و درمان، تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی داشته است.

 

تلاش خستگی ناپذیر تیم درمان بدون استراحت و مرخصی برای ارائه خدمات به بیماران موضوع جدی است که این روزها گریبان گیر فرشتگان سلامت شده و خانواده های آن ها نیز متاثر از این حجم کار شده اند.

 

کنترل ترددها، کاهش رفت و آمدها و کم شدن وقت رسیدگی به فرزندان و اهالی خانواده توسط این قشر موضوع جدی است که برای همه مردم روشن و واضح شده و هرچقدر مردم در رعایت قوانین و اصول بهداشتی توجه داشته باشند این تیم آرامش و آسایش می یابد که البته آمارهای نگران کننده ابتلا به این بیماری حجم کار را افزایش داده است.

 

قدرشناسی از تلاش های تمام کسانی که در حوزه پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا فعالیت می کنند در افزایش رضایتمندی و امیدواری آن ها موثر خواهد بود و تقویت روحیه ای برای آنان در این دوران خواهد شد.

 

قدرشناسی ابعاد مختلف و مدل های متنوعی دارد و همه منحصر به اهدا گل و یا هدایای نقدی نیست بلکه تولید محتواهای چندرسانه ای با این موضوع، بررسی نقطه نظرات و پیشنهادات آنان و مهمترین نوع تجلیل رعایت اصول بهداشتی برای قطع زنجیره انتقال بیماری است.

 

فضای جامعه باید نگاه خوبی به رشادت و تلاش های این قشر در این دوران سخت داشته باشد که رسانه ها در انعکاس این قدرشناسی ها و توصیه به رعایت اصول بهداشتی نقش خود را ایفا کنند و با اجرای قوانین تیم بهداشت و درمان را مورد حمایت قرار دهند.

 

*با اجرای دستورالعمل های بهداشتی قدردان تیم بهداشت و درمان باشیم

 

سخنگوی ستاد مبارزه با کورنا استان اصفهان گفت: با اجرای دستورالعمل های بهداشتی و اصول ایمنی قدردان تیم بهداشت و درمان باشیم.

«حجت الله غلامی» با اشاره به اینکه بی توجهی در رعایت قوانین و اصول بهداشتی موجب افزایش آمار مبتلایان و ایجاد نگرانی در این حوزه می شود، اظهارداشت: مردم با رعایت قوانین و کنترل رفتارها به حفظ سلامت جامعه و کاهش حجم کار تیم بهداشت و درمان کمک کنند.

 

وی ادامه داد: اجرای محدودیت ها نقش مهمی در کاهش آمار و کنترل ترددهای غیرضروری داشته و هرچقدر مردم در این خصوص همکاری کنند، اعمال محدودیت ها کمتر خواهد شد.

 

غلامی با قدردانی از تلاش های 9 ماهه تیم بهداشت و درمان در استان اصفهان و سراسر کشور، خاطرنشان کرد: نهادهای عضو ستاد کرونا و ستادهای مردمی نیز همکاری خوبی در این شرایط سخت دارند.

 

*طرح راهکار کانون های مساجد و تجلیل از فرشتگان سلامت

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد اصفهان گفت: اعضای این مراکز فرهنگی و هنری در قالب طرح راهکار علاوه بر مشارکت در مبارزه با ویروس کرونا و رفع چالش های آن، از تیم بهداشت و درمان نیز تجلیل کردند.

 

حجت الاسلام «محمدرضا نیستانی» با اشاره به اینکه طرح راهکار کانون های مساجد در سطح ملی اجرا شده، افزود: این طرح فرصتی برای هم افزایی و هدایت طرح های کانون های مساجد در حوزه کرونا بود.

 

وی ادامه داد: در طرح ملی راهکار تهیه بسته های معیشتی، ارائه خدمات، انجام فعالیت های فرهنگی، تولید محتوا و همچنین تجلیل از تیم بهداشت و درمان انجام گرفت که کانون های مساجد در سراسر استان اصفهان این طرح را در سطوح مختلف اجرا کردند.

 

نیستانی تجلیل از شخصیت های فعال در حوزه کرونا از برنامه های کانون های مساجد در قالب برنامه سه شنبه های تکریم بیان کرد و یادآورشد: از تیم بهداشت و درمان در قالب های مختلف مثل دعوت به مسجد، ارسال پیام، حضور در مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین فعالیت های تبلیغاتی و تولید محتوا تجلیل می شود.

 

*تهیه  محتواهای چند رسانه ای و انتشار در فضای مجازی

 

تشکل های مردم نهاد، موسسات فرهنگی و هنری و کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این ماه ها با تولید محتواهای چند رسانه ای با موضوع آموزش، فرهنگسازی، تجلیل از فرشتگان و مدافعان سلامت، آگاهی بخشی و ایجاد امیدواری در بین مردم فعالیت کرده اند.

 

کانون فرهنگی هنری آیت الله مظاهری تیران با تولید سرود و انتشار فیلم آن در فضای مجازی از تلاش و رشادت های تیم بهداشت و درمان ارج گذاری کرد و پادکست های کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران علاوه بر آموزش در ایجاد امید و نشاط نقش داشته و محتواهای فرهنگی و نشریات سایر نهادها نیز در همین راستا بوده است.

 

انسجام ملی برای مبارزه با کرونا یک اصل اساسی است و هر نفر به عنوان یک رسانه نقش خود را در پیشگیری از شیوع این بیماری ایفا کند.

کد خبر 990144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha