پیشگیری ۵۰ درصدی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف/  ۴۲۰ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند

نوروزی با بیان اینکه ۴۲۰ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند گفت: با رعایت پروتکل های بهداشتی در اصناف ۵۰ درصد از شیوع بیماری جلوگیری می شود.

«مسعود نوروزی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بحران کرونا ویروس اشاره و اظهار داشت: رعایت اصول بهداشتی در اصناف تاثیر مهمی در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا دارد.

 


معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بابیان اینکه سامانه ای برای ثبت نام، کنترل و رعایت بهداشتی اصناف تعریف شده است گفت: اصناف از مراکز تجمعی شمرده می‌شود که با رعایت بهداشت توسط این گروه می توان از افزایش این بیماری جلوگیری کرد.

 


وی ادامه داد: با رعایت اصول بهداشتی در اصناف ۵۰ درصد از شیوع بیماری کرونا ویروس در جامعه جلوگیری می شود.

 


نوروزی تصریح کرد: فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی دست ها با آب صابون و ضد عفونی از اهم مواردی است که بایستی روزانه بدان توجه شود.

 

 

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: در حال حاضر ۴۲۰ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند و ۷۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته نیز بستری شدند.

 


وی ادامه داد: بسیاری از بیماران حالشان وخیم بوده و در قسمت آی سی یو بیمارستان ها بستری هستند.

 


نوروزی از نظارت ویژه اصناف و ادارات دولتی خبر داد و خاطرنشان کرد: با همکاری استانداری از همه اماکن، اصناف و ادارات دولتی بازدید شده و اگر موردی عدم رعایت بهداشتی مشاهده شود برخورد جدی شده و واحد صنفی متخلف نیز پلمب می شوند.‌

کد خبر 990331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha