بکارگیری هوشمندانه از ابزارهای فرهنگی و رسانه ای؛ لازمه کاهش آسیب های اجتماعی

حجت الاسلام موسوی حسب گفت: بکارگیری صحیح و هوشمندانه از ابزارهای فرهنگی و رسانه ای، لازمه کاهش آسیب های اجتماعی در کشور است.

حجت الاسلام «سید محمود موسوی حسب» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با بیان این که فرهنگ، اساس و زیربنای توسعه پایدار در هر جامعه ای است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در تعبیر رسا و دقیقی، اهمیت فرهنگ را همچون اهمیت و ضرورت وجود اکسیژن برای تداوم زندگی انسانی دانسته و این مساله نشان می دهد که مسایل فرهنگی از چه جایگاه مهم و عمیقی در مسیر رشد و تعالی جامعه بشری برخوردار است.

 

کارشناس و پژوهشگر حوزوی افزود: بر این اساس، هر میزان که به مباحث فرهنگی و توسعه و تقویت این امور زیربنایی اهمیت بدهیم، به همان نسبت به رشد و تعالی جامعه کمک کرده ایم، کما این که برعکس نیز هر چقدر کم توجهی در این عرصه صورت گیرد، جامعه در مسیر خسران و سقوط واقع می شود.

 

وی یادآور شد: دقیقاً از همین روست که فرهنگ سازی در راستای حل مشکلات جامعه به ویژه در بحث مهم آسیب های اجتماعی تا بدین حد، واجد اهمیت است که البته این مهم در سایه اطلاع رسانی و فعالیت های رسانه ای از یک سو و به خصوص عنایت مضاعف به مقوله آموزش محقق می گردد.

 

این کارشناس مسایل فرهنگی همچنین با اشاره به اهمیت بهره گیری حداکثری از ظرفیت هنر و رسانه در این زمینه ها گفت: مباحث فرهنگی همچون تار و پودهای فرش در هم تنیده هستند و بر یکدیگر تاثیرات متقابلی دارند، لذا می توان و باید فرهنگ و هنر را در خدمت به جامعه و به ویژه در خدمت به کاهش آسیب های  اجتماعی قرار داد.

 

وی در خاتمه با اشاره به این که شرط تأثیرگذاری فعالیت های فرهنگی ، استمرار آن ها و خسته نشدن از موانع و مشکلات است، افزود: البته باید مراقب بود که در مواجهه با این مسایل به شکل کلیشه ای و شعاری برخورد نکنیم، چرا که به نتیجه مورد نظر دست نمی یابیم بلکه لازم است برپایه واقع نگری و عقلانیت رفتار نموده و متعهدانه از همه ظرفیت های رسانه ای و هنری در مسیر رشد و اعتلای فرهنگی جامعه استفاده کنیم که اگر این گونه شد، بی شک در زمینه کاهش و مهار آسیب های اجتماعی نیز موفق خواهیم بود.

کد خبر 990530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha