۲۲۷ کلاس درس در سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد

دقیق با اشاره به اینکه طی ۶ سال گذشته، ۴۰۷ پروژه با یک هزار و ۷۷۸ کلاس درس به آموزش و پرورش گیلان تحویل داده شد، گفت: تا پایان سال ۹۹ نیز ۲۲۷ کلاس درس جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «علی دقیق» در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که امشب (شنبه، ۱۷ آبان) در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به مشکلات حوزه فضاهای آموزشی استان، اظهار کرد: پایین بودن سرانه زیربنای فضاهای آموزشی نسبت به میانگین کشوری از جمله مشکلات استان است.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان به اجرای طرح «آجر به آجر» در گیلان اشاره و تصریح کرد: در قالب این طرح مدرسه‌ مخروبه‌ای در کلاچای که نیازمند یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار بود، مشخص شد.

 

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد هزینه ساخت و نوسازی این مدرسه توسط خیرین تامین شده و امیدواریم بقیه هزینه آن توسط استاندار تامین اعتبار شود.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان تصریح کرد: شهرستان‌های آستارا، تالش و املش در طرح آجر به آجر فعال خوبی داشتند.

 

دقیق با اشاره به اینکه طی ۶ سال گذشته،  ۴۰۷ پروژه با یک هزار و ۷۷۸ کلاس درس به آموزش و پرورش گیلان تحویل داده شد، گفت: تا پایان سال ۹۹ نیز ۵۲ پروژه در قالب ۲۲۷ کلاس درس جدید به بهره‌برداری می‌رسد.


وی با بیان اینکه عملیات اجرایی حذف بخاری‌های نفتی مدارس در مناطق گازرسانی شده در سال ۹۸ انجام شد، اظهار کرد: کلیه مدارس گیلان تا سال ۱۴۰۰ از گرمایش ایمن برخوردار می‌شوند.

 

*۳۰ درصد دانش ‌آموزان روستایی به تجهیزات سخت‌افزاری دسترسی ندارند

در ادامه جلسه، «جابر اخلاقی» با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس گیلان، گفت: ۸۵ درصد رعایت پروتکل‌ها در حالت مطلوب، ۱۰ درصد متوسط و پنج درصد ضعیف بوده است.

 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه گزارش مشکوکی از ابتلای ۳۵ دانش‌‍ آموز و ۵۷ معلم گیلانی به کرونا دریافت شده است، افزود: این ابتلا در خارج از مدارس اتفاق افتاده است.

 

وی خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار و ۷۰۰ بازدید مستقل و یک هزار و ۵۰۰ بازدید مشترک با علوم پزشکی در حوزه بهداشت و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سراسر استان انجام شده است.

 

اخلاقی به عدم دسترسی حدود ۱۰ درصد دانش آموزان شهری و ۳۰ درصد روستاییان به تجهیزات سخت افزاری از جمله گوشی، تبلت و ... اشاره و اذعان کرد: عدم همکاری بخشی از اولیای دانش آموزان در پیگیری امور آموزشی فرزندانشان از جمله مشکلات آموزش و پرورش در سال جدید تحصیلی است.

کد خبر 990826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha