شعبه طلایه داران صلح و سازش در ادارات و اصناف قزوین راه اندازی می شود

حجت الاسلام قدرتی گفت: در تلاش هستیم تا در همه ادارات و اصناف، شعبه طلایه داران صلح و سازش را راه اندازی کنیم و در این راه نیازمند همت مضاعف مدیران هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، حجت الاسلام «نورالله قدرتی» در نشست هم اندیشی قضات شوراهای حل اختلاف استان بیان کرد: اسلام دینی مبتنی بر صلح و هم ‌زیستی مسالمت‌آمیز انسان‌ ها با یکدیگر بوده، بنابراین لازم است برای نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش در جامعه تلاش شود.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: در تعلیمات اسلامی، اصلاح بین مردم به عنوان یکی از برترین عبادات معرفی شده است که علت این همه تأکید در خصوص برقراری آشتی بین افراد روشن بوده و سربلندی یک ملت جز در سایه تفاهم و تعاون ممکن نیست.

 

وی عنوان کرد: بهترین راه برای کاهش جمعیت کیفری اجرای طرح طلایه داران صلح و سازش است و با توجه به اینکه پایلوت این طرح استان قزوین است، در تلاش هستیم تا در همه ادارات و اصناف شعبه طلایه داران صلح و سازش را راه اندازی کنیم و در این راه نیازمند همت مضاعف مدیران هستیم.

 

در ادامه رئیس شوراهای حل اختلاف استان بیان کرد: عملکرد حال حاضر شوراهای حل اختلاف استان مثبت است و باتوجه به آنالیز انجام شده بین شعب استان با آیتم های عملکرد، ابلاغ الکترونیکی و صلح و سازش، در مرکز استان شعبه ای با آمار و عملکرد منفی وجود ندارد.

 

حجت الاسلام «محمد حیدری» با اشاره به فنی و تخصصی بودن فرآیند مصالحه خاطر نشان کرد: صلح و سازش نیاز به آماده سازی بستر مناسب دارد و قضات محترم باید نسبت به شوراهای حل اختلاف اهتمام داشته باشند تا حقی از مردم تضییع نشود.

 

وی در پایان یادآور شد: لازم است  قضات حضور منظم در شورا و ارتباط با اعضاء، نظارت بر روند رسیدگی به پرونده ها و نحوه تنظیم صورتجلسه و تنطیم گزارش های اصلاحی به نحوی که ضمانت اجرایی داشته باشد را مد نظر قرار دهند.

کد خبر 990867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha