کاهش ذخایر استراتژیک خونی گلستان به کمتر از ۴ روز/ اعلام گروه های خونی مورد نیاز مراکز درمانی گلستان

بنی عقیل گفت: ذخایر استراتژیک خونی گلستان حداقل باید هفت روز باشد اما به دلیل کاهش میزان اهدای خون به کمتر از چهار روز رسیده است.

«سید صادق بنی عقیل» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: ذخیره استراتژیک خون در استان گلستان حداقل باید  هفت روز در نظر گرفته شود اما این میزان در حال حاضر با کاهش میزان مراجعه برای اهدای خون به کمتر از چهار روز رسیده است.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان ادامه داد: در استان گلستان چهار هزار بیمار به صورت مستمر نیاز به خون و فرآورده های خونی دارند و از مردم درخواست داریم که برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون مراجعه کنند.

 

بنی عقیل یادآور شد: در حال حاضر خون و فرآورده های خونی را برای بیماران ضروری در نظر گرفته می شود و برخی از درمان ها را به تعویق انداختیم.

 

وی بابیان اینکه باید برخی از ذخایر خونی را برای موارد پیش بینی نشده در نظر بگیریم، ابراز داشت: حدود 400 نفر در طول هشت ماه گذشته برای پلاسمای خون مراجعه کردند که 285 نفر شرایط اهدای پلاسما را داشتند که این پلاسما به بیماران ارائه شده است.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان بابیان اینکه حدود 50 هزار واحد نیاز خونی استان در طول سال است، تاکید کرد: به همه گروه خونی نیاز داریم اما در حال حاضر بیمارستان ها به گروه خونی o مثبت، A مثبت، AB مثبت،B مثبت  و AB منفی  بیشتر نیاز دارند.

کد خبر 990954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha