شهید رادمهر تحلیل‌گر سیاسی و فعال فرهنگی بود/ سد معبر مسیر توسعه فعالیت‌های فرهنگی نباشیم

ملازاده سورکی بابیان اینکه شهید محمود رادمهر معتقد بود نوجوان و جوان باید به مسائل فرهنگی و سیاسی کشور خودآگاه باشد و با برخورداری از علم و دانش روز برای توسعه اسلام فعالیت کند، گفت: آقا محمود در عمل یک تحلیل‌گر سیاسی و فعال فرهنگی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام «رجب نعمتی قرا» امروز( 18آبان) در آغازین روزهای تصدی بر منصب سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران با خانواده شهید مدافع حرم «محمود رادمهر» معروف به چمران لشکر 25 کربلای مازندران دیدار و گفتگو کرد.

«عقیله ملازاده سورکی» در این دیدار  بابیان اینکه خداوند متعال یاری‌دهنده کسانی است که برای تقویت مسائلی که لازمه وجود یک جامعه خوب و اسلامی است قدم برمی‌دارند، گفت: به‌طورقطع دعای خیر امام زمان(عج) بدرقه راه کسانی است که در مسیر خیر و نیکی قرار می‌گیرند و خالصانه برای پیشرفت اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم برمی‌دارند.

 

مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تهاجم فرهنگی اشاره کرد و افزود: رفع دغدغه فرهنگی رهبری(مدظله‌العالی) باید موردتوجه همگان باشد .

 

وی ضمن قدردانی از فعالان فرهنگی و فعالان حوزه مسجد، تأکید کرد: باید مسائل فرهنگی با محوریت فرهنگ فاطمی علوی و اهل‌بیت(ع) در جامعه جاری و ساری شود.

 

ملازاده سورکی بیان کرد: در مسیر فعالیت فرهنگی باید، دیده‌ها باز، گوش‌ها شنوا و دل‌ها آگاه باشد. و توجه ما به‌سوی ولایت‌فقیه باشد؛ تا با انجام کارهای فرهنگی ولایتمداری را نشان دهیم.

 

وی اظهار امیدواری کرد که خداوند متعال ما را از وسوسه شیطانی دور کند تا خدای‌ناکرده سد معبری در مسیر توسعه فعالیت‌های فرهنگی نباشیم.

 

ملازاده سورکی در این دیدار همچنین به بیان خاطراتی از سجایای اخلاقی ، صبر ، حلم و رشادت‌های فرزند شهیدش پرداخت و ادامه داد: شهید محمود در پایگاه شهید چمران عضو بسیج بود. به‌اتفاق پدرش که در قید حیات بود اردوهای تربیتی برگزار می‌کرد. این اردوها یا همان گشت جنگل در حین اینکه اردوی تفریحی بود اردویی علمی، ورزشی، آموزشی و تربیتی بود و در حین بازی و نشاط مسائل علمی و تربیتی از دیدگاه قرآن و سیره اهل‌بیت (ع) برای نوجوانان و جوانان بیان می‌شد.

 

وی یادآور شد: فیلمی از یکی از گشت‌های جنگل پایگاه بسیج شهید چمران موجود است که شهید محمود رادمهر در این اردو بچه‌ها را به دو گروه برای اجرای تئاتر، تقسیم‌بندی می‌کردند و  مسائل تربیتی، اخلاقی و دینی را به شیوه عملی در قالب تئاتر به بچه‌ها آموزش می‌داد.

 

ملازاده سورکی بابیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: علاوه بر رعایت نماز، خمس و زکات باید جامعه سازی و انسان‌سازی را موردتوجه داشته باشیم، افزود: برای ساختن جامعه باید از دوران کودکی آموزش‌های لازم به آینده‌سازان این مرزوبوم داده شود.

 

وی بابیان اینکه شهید محمود رادمهر یک تحلیل‌گر سیاسی و فرهنگی بود، اضافه کرد: مسئولیت بیان مسائل روز و بصیرت افزایی در  کلاس‌های سیاسی پایگاه مقاومت محل را عهده‌دار بود. آقا محمود در کلاس‌های ورزشی هم به دنبال بصیرت افزایی بین ورزشکاران بود.

 

ملازاده سورکی به نامه شهید محمود رادمهر به برادرش اشاره کرد و گفت:  آقا محمود در این نامه برادرش را به فراگیری ورزش، علم و تهذیب نفس توصیه می‌کند. شهید رادمهر در فراگیری علم و فنون روز تلاش مضاعفی داشت. به ورزش بسیار علاقه‌مند بود. معتقد بود برای پیشرفت اسلام و مسلمین باید به علم روز مجهز باشیم.

 

وی بابیان اینکه شهید محمود رادمهر الگوی کامل ادب، فروتنی و تواضع بود، افزود: شهید محمود در مقابل پدر و مادرش به جزء چشم چیزی نمی‌گفت .

کد خبر 991015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha