اعلام برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در گلستان/ فعالان و خادمان نشر تجلیل می شوند

کشمیری برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان را اعلام کرد.

«عادله کشمیری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: به مناسبت هفته کتتب و کتابخوانی از (24 تا 30 آبان) برنامه های مختلفی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان پیش بینی شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه برنامه های هفته کتاب امسال با شعار «دانایی، مانایی» برگزار می شود،  افزود: بازدید از انتشارات دانشگاه گلستان، واژگان سیرنگ و کتابخانه عمومی موسسه میرداماد، تجلیل از فعالان و خادمان نشر به میزبانی استانداری گلستان و رونمایی از کتاب های حمایتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از جمله برنامه های ارشاد گلستان در هفته کتاب و کتابخوانی است.

 

وی، برگزاری پویش های «کتابخوانی» و «کتاب بسازیم» و کارگاه «چطور کتاب بنویسم و چطور کتاب چاپ کنم» زیر نظر «حسین یاقوتی» نویسنده و مدیر انتشارات یاقوت سرخ و برنامه «مادران قصه گو» در فضای مجازی، معرفی هر شب یک کتاب از یک نویسنده گلستانی در فضای مجازی و معرفی و رونمایی از اپلیکیشن کتابخوانی معرفی را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

 

کشمیری ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی «چگونه کتابخوان حرفه ای پرورش دهیم»، دیدار با اعضای انجمن نویسندگان هوران و نویسندگان گلستان، رونمایی از کتاب «از نوری تا حاج قاسم» و «همچو آفتاب از آسمان» به قلم «سمیه مقصودی» در فضای مجازی از برنامه های پیش بینی شده دیگر ارشاد گلستان در هفته کتاب و کتابخوانی است.

 

وی با اشاره به تلاش مدافعان سلامت از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون، گفت: برنامه ای با عنوان «کتاب و مدافعان سلامت» و اهدای کتاب به کادر درمان از برنامه های این حوزه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اظهارداشت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، طرح پاییزه کتاب 99 نیز با مشارکت کتابفروشی های استان برگزار می شود.

 

وی، برگزاری مسابقه کتابخوانی در شبکه شاد با همکاری آموزش و پرورش، دیدار با نویسندگان پیشکسوت و اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی را از دیگر برنامه ها اعلام کرد و گفت: در صورت موافقت ستاد استانی کرونا و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، سنت حسنه کتابگردی را در راستای تقدیر از کتابفروشان اجرا می شود.

 

کد خبر 991237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha