اجرای طرح شنبه های کتاب با معرفی کتاب «صدای عدالت انسان»

طاهری گفت: در راستای اجرای طرح شنبه های کتاب، کانون فرهنگی هنری سالار شهیدان شهرکرد اقدام به معرفی کتاب «صدای عدالت انسان» نوشته «جرج جرداق» به مترجمی «سید محمد صالحی» و از انتشارات «نشر عالم گیر» کرده است.

«احسان طاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: کتاب «صدای عدالت انسان» در قالب طرح شنبه های کتاب توسط کانون فرهنگی هنری سالار شهیدان شهرکرد معرفی شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سالار شهیدان مسجد امام سجاد (ع) شهرکرد ادامه داد: کتاب «صدای عدالت انسان» نوشته «جرج جرداق» به مترجمی «سید محمد صالحی» و از انتشارات «نشر عالم گیر» که برای این هفته از شنبه های کتاب انتخاب شده است.

 

وی ابراز کرد: نویسنده در جلد نخست کتاب «صدای عدالت انسان» به امام علی (ع) و حقوق انسان می‌پردازد و جامعه مطلوب نزد امام علی (ع) را جامعه ‌ای خالی از طبقات معرفی می‌کند.

 

طاهری گفت: «جرج جرداق» نویسنده کتاب «صدای عدالت انسان» در جلد دوم به اصول انسانی اشاره می‌کند که متجددین خصوصاً در انقلاب فرانسه مطرح کرده‌اند و آنگاه مدعی است که بسیاری از این اصول قرن‌ها پیش از زبان امام علی (ع) بیان شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سالار شهیدان مسجد امام سجاد (ع) شهرکرد ادامه داد: در جلد سوم در مقایسه امام علی (ع) و سقراط، هدف هر دو را سعادت فرد و جامعه از طریق فضیلت می‌داند و در جلد چهارم از زاویه‌ای اجتماعی به صدر اسلام و وقایع زندگی و حکومت امام علی (ع) نگاه می‌شود.

 

وی گفت: در جلد پنجم کتاب «صدای عدالت انسان» با عنوان علی و ملیت، روحیه انقلابی گری و تلاش برای اصلاح، مهم‌ترین مسئله‌ای دانسته می‌شود که امام علی (ع) به ملیت عربی آموخته است.

 

کد خبر 991247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha