توسعه پژوهش بستر رشد و توسعه است

استاندار لرستان با اشاره به اهمیت پژوهش در تحقق رشدوتوسعه،گفت: باید محورهای پژوهشی مورد نیاز استان با مشارکت دستگاه های اجرایی، انجام شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «سید موسی خادمی» امروز (19 آبان) در شورای برنامه ریزی استان، اظهار داشت: برنامه ریزی برای تقویت و حمایت از پژوهش ضروری است.

 

استاندار لرستان با اشاره به اهمیت پژوهش در تحقق رشد و توسعه همه جانبه استان، افزود: باید عناوین پژوهشی اولیه مورد نیاز استان مشخص شده وبا برنامه ریزی در راستا فراهم شدن زمینه اجرای این پژوهش ها اقدام شود.

 

وی افزود: در شورای برنامه ریزی استان باید پژوهش های مورد نیاز استان بررسی و به صورت ریز تر و تخصصی تر به دستگاه‌ها اعلام شود تا با اعلام نظر دستگاه‌های اجرایی با فراخوان بتوانیم محققان را برای انجام پژوهش های مورد نظر انتخاب کنیم. 

 

خادمی همچنین به موضوع تاکید بر جذب اعتبارات مربوط به تهاتر اشاره کرد وگفت: این اعتبارات از محل بدهی های اشخاص به بانکها و مالیات بوده و از طرف دیگر همین اشخاص مطالباتی را از دولت و دستگاه‌های اجرایی دارند که مورد تاکید قرار گرفت.

 

وی خاطر نشان کرد تاکنون ۱۷۰ میلیارد از طریق پروژه های استانی به مرکز اعلام شده و فرصت خوبی برای تسویه بدهی ها استان است. 

 

خادمی افزود: در جلسه شورای برنامه ریزی استان  تعدادی از طرح های سرمایه گذاری که نیازمند زمین بودند مجوزهای لازم برای آنها صادر شد و افرادی که قبلاً تحت عنوان سرمایه گذار زمین هایی را دریافت کرده  و علی رغم گذشت شش ماه الی یک سال اقدامی انجام نداده اند این زمین ها  باز پس گیری شده و مجوزهای قبلی را باطل کنیم.

 

استاندار لرستان در این جلسه با اشاره به موارد مختلف مورد بحث، اظهار داشت:  بررسی و اولویت های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۳۹۹و پیگیری مصوبات تصویب شده در کارگروه امور زیر بنایی و شهرسازی استان، در شورای برنامه ریزی استان باید مورد توجه قرار گیرد.

 

کد خبر 991358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha