لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مشهد به زودی در شورای شهر بررسی خواهد شد

موحدی زاده یکی از بهترین راه‌های مقابله با کرونا را همکاری بین‌ دستگاهی دانست و گفت:لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مشهد به زودی در شورای شهر بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حمید رضا موحدی‌زاده» امروز(۱۹ آبان) در یکصد و دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با اشاره به آلودگی هوای شهر که این روزها بسیار نگران‌کننده بوده و به حدخطر رسیده است، اظهارکرد: خوشبختانه بارندگی امروز اندکی موجب بهبود وضعیت شده ولی این کاهش ضریب آلودگی موقتی است.

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد با تاکید بر لزوم چاره‎‌اندیشی برای مقابله با آلودگی هوا و کاهش ترافیک تا موجب مطلوب‌تر شدن فضای زیستی شهر شود، گفت: در کنار این معضل، شیوع ویروس کرونا نیز شرایط نگران‌کننده‌ای را برای کشور و مشهد ایجاد کرده است، در کنار مسئولینی که باید همت بیشتری بگمارند، امیدواریم مردم نیز با آگاهی و مشارکت و همدلی به این بیماری غلبه کرد.

 

وی یکی از بهترین راه‌های مقابله با کرونا را همکاری بین‌ دستگاهی دانست و تصریح کرد: شورای شهر مشهد و شهرداری از ابتدای شیوع ویروس کرونا با جدیت، پشتیبانی لازم را با تصمیماتی چون تخصیص چندده میلیاردتومان اعتبار، تعطیلی حمل‌ونقل عمومی و ضدعفونی سطح شهر انجام داد و الان هم اگر دستگاه‌های متولی صلاح بدانند همراهی خواهیم کرد.

 

موحدی زاده گفت: دومین کاری که باید انجام داد، حمایت مادی و معنوی از کادر درمانی است؛ نیروی های زحمتکشی تاکنون ۲۰۰ شهید خدمت را پس از شیوع کرونا داشته‌اند، نهادهای ذی‌ربط نیز باید آمارهای صحیح و قابل اتکاء به عموم مردم ارائه دهند چرا که هرچقدر صادقانه‌تر با شهروندان برخورد کنیم، همراهی بیشتری از ایشان خواهیم داشت.

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مشهد که به زودی در شورای شهر بررسی خواهد شد، تصریح کرد: دو نکته در این خصوص باید مدنظر قرار گیرد، نخست اینکه نقاط ضعف و قوت بودجه سالهای ۹۸ و ۹۹ شناسایی شود و در تدوین بودجه سال آینده مدنظر قرار گیرد.

 

وی گفت: دومین نکته‌ای که باید به آن توجه شود، میزان تحقق برنامه عملیاتی ۱۴۰۰-۱۳۹۷ شهرداری مشهد است، میزان پیشرفت پروژه‌ها و افزایش سرانه‌های زندگی شهری باید بررسی و نسبت به حوزه‌هایی که کمتر تحقق یافته، توجه بیشتری شود.

 

موحدی زاده با بیان اینکه مشهد می‌تواند شهر فرصت‌ها باشد، اگر بگذارند و بخواهیم، اظهارکرد: شرایط اقتصادی حاکم و تنگناهای ایجاد شده کار را سخت‌تر کرده ولی نشدنی نیست، تجهیز و تامین منابع مالی و سرمایه‌ای یکی از سیاست‌های شورای پنجم بوده و پیوسته سعی کرده از فرصت‌های قانونی تامین منابع مالی که دولت در اختیار شهرداری‌ها گذاشته، حداکثر استفاده را ببرد.

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد با تقدیر از تیم مالی شهرداری مشهد که در بحث تهاتر بدهی‌ها و بهره‌گیری از بند «و» تبصره ۵ بسیار قوی‌تر از شهرداری‌های تهران و اصفهان عمل کرده است، افزود: بیش از ۴۲۰۰ میلیاردتومان از بدهی‌های شهرداری مشهد به بانک‌ها که روزانه حدود ۸۰۰ میلیون سود به شهرداری تحمیل می‌کرد، تسویه شد و این منابع در اختیار پروژه‌های زیربنایی و اساسی قرار گرفت؛ در سال ۹۹ نیز تهاتر ۳هزار میلیاردتومان هدفگذاری شده است.

 

وی گفت: از جمله اقدامات شاخص عملیاتی انجام شده توسط شهرداری مشهد در دوره شورای پنجم میتوان به گسترش فضای سبز اطراف کشف‌رود، گسترش فضای سبز در کمربندی‌های شمالی و جنوبی اشاره کرد؛ ساخت پارکینگ آزادی نیز با قوت ادامه دارد و احداث پارکینگ‌های مجد و میدان شهدا نیز با حدیت پیگیری می‌شود.

 

موحدی‌زاده یکی از پروژه‌های زیربنایی که مدیریت شهری در این دوره پیوسته به دنبال آن بوده، احداث تقاطع‌های غیرهمسطح دانست و افزود: یکی از این تقاطع‌ها، تقاطع ۴سطحی آزادگان است که اعتبار آن ۳۰۰ میلیاردتومان بوده و دیگری نیز خلیج فارس است که ۷۹ میلیاردتومان بودجه برای آن درنظر گرفته شده است.

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه تقاطع‌های غیرهمسطح مصلی و ابوطالب نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید، تصریح کرد: در مجموع بیش از ۵۰۰ میلیاردتومان در ۴ تقاطع یاد شده هزینه می‌شود که نقش بسزایی در تسهیل تردد خودروها و کاهش ترافیک و آلودگی‌ هوا خواهد داشت.

 

وی در ادامه به زیرگذر شهید برونسی اشاره کرد که با اعتبار ۳۰ میلیاردتومانی درحال اجرا است و گفت: بازگشایی محور خلج به کوشش نیز سبب خواهد شد این محدوده از بن‌بست خارج شود و تاثیر بسزایی در تسهیل تردد خواهد داشت.

 

موحدی‌زاده با بیان اینکه هر اقدامی انتقاد و ضعف‌هایی دارد و تعصبی نداریم که انتقادها گفته نشود، اظهارکرد: منکر اشکالات نیستیم و از انتقاد سازنده و منصفانه نیز استقبال می‌کنیم.

 

 

 

 

کد خبر 991387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha