جهش تولید برق در استان فارس و جنوب کشور با استفاده از ظرفیت بومی

نصیری گفت: اجرای پنج طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و جنوب کشور با استفاده از ظرفیت بومی، نقش مطلوبی در جهش تولید برق در استان فارس و جنوب کشور دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «غلامرضا نصیری»، امروز (دوشنبه 19 آبان) از بهره برداری از پنج طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و جنوب کشور خبر داد و به خبرنگاران گفت: این طرح ها با عنوان پویش «الف-ب-ایران» و با حضور معاون وزیر نیرو روز 20 آبان به بهره برداری خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس و بوشهر ادامه داد: برای اجرای این طرح ها ۸۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که در قالب احداث پست سیار 20 و 132 کیلو ولت «بردخون» در شهرستان «دیر» استان بوشهر، پست ۱۳۲ کیلو ولت «عمادشهر»، افزایش ظرفیت ایستگاه «شهروز شهر» در شیراز، اجرای سیم محافظ فیبر نوری خط انتقال «دهنو-فیروزآباد» و افزایش ظرفیت پست «بوشیگان» کازرون به اجرا در خواهد آمد.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح افزایش ظرفیت ایستگاه «شهروز شهر» در شیراز فرصت 10 اشتغال مستقیم و 20 اشتغال غیر مستقیم فراهم شده و نقش مطلوبی در کاهش خاموشی ها ایفا می کند.

نصیری با اشاره به پست سیار 20 و 132 کیلو ولت «بردخون» در شهرستان «دیر» استان بوشهر عنوان کرد: برای اجرای این طرح نیز از سال گذشته ۱۸۰ میلیارد ریال با هدف پایداری شبکه برق سرمایه گذاری شده است.

وی ادامه داد: اجرای سیم محافظ فیبر نوری خط انتقال «دهنو-فیروزآباد» با ۵۰ میلیارد ریال و افزایش ظرفیت پست «بوشیگان» کازرون با سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد ریال موجب افزایش پایداری شبکه برق خواهد شد.

نصیری این اقدامات را تحقق جهش تولید در استان دانست و گفت: اجرای این طرح ها با استفاده از ظرفیت بومی محقق شده است و نقش مطلوبی در جهش تولید برق دارد.

کد خبر 991499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha