پیش بینی اولین باران پاییزی خراسان جنوبی از چهارشنبه جاری

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: سامانه بارشی از بعد از ظهر چهارشنبه (۲۱ آبان ماه) تا روز شنبه (۲۴ آبان ماه) در استان خراسان جنوبی فعال و موجب وقوع روان آب می شود.

«سمیه لطفی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، اظهار کرد: سامانه بارشی از بعد از ظهر فردا چهارشنبه (21 آبان ماه) در استان خراسان جنوبی فعال می شود.

 

 

هوا سردتر می شود

 

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه این سامانه بارشی در شهرستان های طبس، بشرویه، ردوس، سرایان، خوسف، نهبندان، قاین، زیرکوه، بیرجند، درمیان و سربیشه سبب بارندگی خواهد شد، گفت: این سامانه تا روز شنبه (24 آبان ماه) ادامه خواهد داشت.

 

 

لطفی همچنین از سرد شدن هوا خبر داد و گفت: دمای هوا از بعد از ظهر پنج شنبه (22 آبان ماه) تا صبح یکشنبه (25 آبان ماه)  بین 7 تا 10 درجه سلسیوس کاهشی خواهد بود.

 

 

وی با بیان اینکه روند کاهشی دمای هوا موجب یخبندان شبانه در مناطق سردسیر و کوهستانی استان خراسان جنوبی خواهد شد، افزود: دمای هوا در شهرستان های بیرجند، خوسف، درمیان، سربیشه، فردوس، قاین، حاجی آباد زیرکوه، بشرویه، سرایان و طبس  بیشتر خواهد بود.

 

 

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با اولین بارندگی پاییزه در استان احتمال و وقوع رواناب پیش بینی می شود، گفت: خسارت بر محصولاتی همانند زرشک با وقوع روان آب در نیمه جنوبی استان دور از نتظار نیست.

 

 

لطفی در پایان از مردم استان خراسان جنوبی خواست: در این مدت از سفرهای غیر ضرور خوداری کنند، همچنین کشاورزان نسبت به جمع آوری محصولات خود به ویژه زرشک اقدام کنند.

کد خبر 991619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha