۴ فوتی و ابتلای ۱۵۱ شهروند جهرمی به کرونا

ارجمند گفت: روز گذشته چهار نفر از بیماران مبتلا به کرونا در جهرم جان باخته و ۱۵۱ بیمار جدید شناسایی شده است.

«سیدمجید ارجمند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، از شناسایی ۱۵۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته در جهرم و خفر خبر داد و گفت: اين روزها حال شهرمان خوب نيست. و تعداد زيادی از بيماران كرونايی با حال وخيم در بخش های بيمارستان پیمانیه بستری هستند. 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه وضعیت این شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد و این به معنای عادی بودن اوضاع نیست، افزود: با شناسایی این تعداد بیمار جدید، شمار مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان های جهرم و خفر به ۶ هزار و ۷۴۷ نفر رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه افزایش شمار بیماران در هفته های گذشته، شهرستان جهرم را با موج سوم کرونا درگیری کرده است، بیان کرد: شمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در شهر جهرم به پنج هزار و ۴۱۱ نفر رسیده است.

 

ارجمند با یادآوری به اینکه این رقم در شهرستان خفر نیز به ۵۲۰ نفر افزایش پیدا کرده است، به آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در توابع شهرستان جهرم اشاره کرد و اظهارداشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، تعداد ۲۵۵ نفر از اهالی بخش «کردیان» و ۱۳۶ نفر از اهالی بخش «سیمکان» شهرستان جهرم به این بیماری مبتلا شده اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم تعداد بیماران غیر بومی که از دیگر شهرستان های استان فارس به مراکز درمانی جهرم مراجعه کرده اند را ۴۲۵ نفر عنوان کرد و گفت: همچنین تعداد نمونه های گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا تا کنون ۱۶ هزار و ۲۲۷ نفر اعلام شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه كادر درمان بیمارستان پیمانیه با تمام وجود سعی بر درمان اين بيماران دارند، تصریح کرد: متاسفانه بسياری از پرستاران و کادر درمان با وجود تمام مراقبت های حفاظتی مبتلا به بيماری کرونا شده اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به فوتی های ناشی از کرونا در شهرستان های جهرم و خفر تعداد آنها را ۱۰۴ مورد عنوان کرد که متاسفانه در روز گذشته چهار نفر به شمار فوتی های ناشی از این بیماری افزوده شده است.

 

وی ادامه داد: فوتی های جدید یک خانم ۸۳ ساله و سه آقای ۶۵، ۷۱ و ۷۰ ساله ساکن شهرستان جهرم بودند که بر اثر ابتلا به این بیماری و وخیم شدن وضعیت جسمانی شان به کام مرگ فرو رفتند.

 

ارجمند تعداد كل بیماران بستری در بخش های كرونای بيمارستان پيمانيه را ۱۱۹ نفر دانست و گفت: از این تعداد، ۱۰۸ بیمار در بخش های عمومی و ۱۱ بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

 

وی با اشاره به اینکه آمار بهبود یافتگان از ابتدای شیوع تا کنون که از بیمارستان و ایزوله خانگی خارج شده اند چهار هزار و ۷۷۲ نفر است، خاطرنشان کرد: همچنین در حال حاضر هزار و  ۹۷۵ بیمار در قرنطینه خانگی طول درمان خود را سپری می کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم از ترخیص ۹ بیمار بستری در بیمارستان پیمانیه خبر داد و گفت: روز گذشته ۳۱ بیمار جدید در بخش کرونای این بیمارستان پذیرش شدند.

کد خبر 991624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha