۹۰ درصد دانش آموزان روستایی از کلاس های حضوری استفاده می کنند

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش فاروج گفت: با توجه به کمبود تعداد دانش آموزان در مدارس روستایی، ۹۰ درصد آنان از کلاس های حضوری استفاده می کنند و دسترسی نداشتن به اینترنت در بعضی روستاها خللی در آموزش ایجاد نکرده است.

«محبوبه حاجی پور» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: در ابتدای سال تحصیلی، 90 درصد دانش آموزان  سطح شهر هم به صورت حضوری از کلاس ها استفاده می کردند که به مرور شاهد کاهش آن بودیم.

 

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش فاروج، با بیان اینکه، مبتلا شدن شماری از معلمان به بیماری کرونا، حضور دانش آموزان را در مدارس سطح شهر کمرنگ کرده است، بیان کرد: در استفاده از نرم افزار شاد در سطح شهر و روستاها مشکلی نداریم.

 

وی با بیان اینکه، کم تحرکی در دانش آموزان در شرایط ناشی از کرونا بیشتر شده است، بیان کرد: استفاده از فضای مجازی و برگزاری کلاس های آنلاین در کنار مزایا، معایبی هم دارد که خانواده ها در کنار مدارس  می توانند به کاهش این آسییب ها کمک کنند.

 

در ابتدای امسال هم مدیر آموزش و پرورش شهرستان از محرومیت دسترسی به اینترنت ۸۰ درصد دانش آموزان شهرستان خبر داده بود.

 

«خلیل ذوقی» افزوده بود: جمعیت دانش آموزی شهرستان 8 هزار و 500 نفر است که 80 درصد آن به اینترنت دسترسی ندارند.

 

وی گفته بود:  یک هزارو 220 دانش آموز شهرستان در روستاهای غیر برخوردار از اینترنت ساکن هستند و امکان استفاده از آموزش فضای مجازی یا نرم افزار شاد را ندارند.

 

وی بیان کرده بود: از این تعداد یک هزار و 100 دانش آموز در 30 مدرسه ابتدایی تحصیل می کنند و 120 دانش آموز در سه مدرسه متوسطه (۱) در حال تحصیل هستند. 

 

وی گفته بود: تمام دانش آموزان متوسطه (2) در نقاط برخوردار از اینترنت ساکن هستند.

 

شهرستان فاروج دارای 87 روستا و آبادی در دو بخش مرکزی و خبوشان است و 98.67 درصد جمعیت 59 روستا و آبادی بخش مرکزی از تلفن خانگی برخوردارند و فقط 13 روستای بخش مرکزی از خدمات اینترنت (ای. دی. اس. ال) برخوردارند اما همین تعداد شامل 60.84 درصد جمعیت  بخش مرکزی می شود.

 

23 روستای بخش مرکزی از تلفن همراه برخوردارند و فقط 11 روستا از خدمات اینترنت تلفن همراه بهره مند شده اند.

 

تنها روستای محروم از پوشش تلفن همراه در بخش خبوشان شهرستان، روستای قلعه صفا است که چهار روستا در این بخش از اینترنت (ای. دی. اس. ال) و سه روستا از اینترنت همراه اول محروم است.

 

 

 

کد خبر 991666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha