گردشگري می تواند زمينه کاهش آسيب هاي اجتماعي را فراهم آورد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: گردشگري می تواند زمينه کاهش آسيب‌هاي اجتماعي را به بهترین شکل فراهم کند.

مجتبی میرحسینی  در گفت و گو با شبستان اظهار کرد: افزایش مهارت باعث ایجاد فرصت برای  بخش بزرگي از فقر در روستاها و حاشیه شهرها شده و همچنين این اقدامات و تلاش ها، بهبود کیفیت مددجویان و زندگی گروه های کم درآمد را بدنبال دارد.

وی گفت: در واقع مهارت بر اشتغال مقدم است و کسی که دارای مهارت باشد در موقعیت های مختلف می تواند زمینه اشتغال خویش را فراهم آورد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: گردشگری از جهتی دیگر حامی فقرا و رشد اقتصادی جوامع محسوب می شود و به پدیده ای ارزشمند در راستای کاهش فقر تبدیل شده است.

وی گفت: در این نوع از گردشگری در پی فراهم کردن مزایایی ویژه اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و فرهنگی برای گروههای آسیپ پذیر اجتماعی و فقرا هستیم و تا زمانی که جامعه کم درآمد از مزایایی گردشگری بهره مند است می توان آنرا گردشگری حامی فقرا نامید،
گردشگري می تواند زمينه کاهش آسيب هاي اجتماعي را به بهترین شکل فراهم آورد.

میرحسینی بیان کرد: هر کجا که اشتغال ایجاد شود امنیت ارتقاء میابد و کاهش فقر و جرائم را علاوه بر حفظ کرامت انسانها شاهد خواهیم بود.

وی گفت: گردشگری بزرگترین صنعت است و مسیر تکامل اندیشه های بشری و تعالی فرد در همین حوزه  شکل می گیرد، بنابراین میتوانیم به صورت مکمل با سایر طرح های اشتغال زا در زندان و با تصحیح رویکرد استفاده از مزیت های فراوان گردشگری برای ایجاد عزت نفس و راهکارهای پیشگیری از بازگشت مجدد به زندان، فرصت های جدید شغلی خلق کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی افزود: از ظرفیت مددجویان در راستای ایجاد اشتغال آنها میتوانیم به عنوان راهنمای گردشگری، ایجاد دفاتر خدمات گردشگری، اقامتگاههای بوم گردی و نیز در زمینه گردشگری کشاورزی بهره ببریم.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی مطالعات انجام شده بر محل زندگی زندانیان می توانیم با تمرکز بر این موقعیت ها و ایجاد زیرساخت ها و بسترهای لازم، شرایط را برای پیشگیری از جرائم با اجرای طرح های نو گردشگری فراهم آوریم.

 

کد خبر 992022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha