کمک رسانی ۸۳ پایگاه هلال احمر در استان یزد در جهت پیشگیری از ویروس کرونا

حرازی گفت: تعداد ۸۳ پایگاه هلال احمر در استان یزد در جهت پیشگیری از ویروس کرونا خدمت رسانی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محسن حرازی زاده یزدی» هم اکنون در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: جمعیت هلال احمر نهاد عمومی غیر دولتی است که بیشترین پشتوانه ما نیروهای داوطلب و عضو جوان هستند و در بین شهروندان و جامعه حضور دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر یزد خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که باید فعالیت های ما نشان داده شود تا مورد اقبال عمومی قرار بگیریم و عضویت بیشتری داوطلب حضور در جمع ما باشند و خدمت رسانی به مردم داشته باشیم.

وی افزود: جدا از بحث کرونا که جهان و ایران درگیر آن شدند این جمعیت در راستای فعالیت های دیگر در حوزه های مختلف وارد شد.

حرازی گفت: با بحث کرونا داوطلبان ما حضور پیدا کرده و در افتتاح کارگاه های تولید ماسک، گان و لوازم بهداشتی گام های اساسی برداشتیم.

وی بیان کرد: طرح آمران سلامت از 5 آبان تا 15 آبان ماه داشتیم که جوانان با حضور در شهر در خصوص فرهنگ سازی پروتکل های بهداشتی و استفاده از لوازم بهداشتی در خصوص بهداشت فردی آموزش می دادند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر یزد خاطرنشان کرد: 83 پایگاه سیار و ثابت در سطح شهر برای ارائه خدمات در زمینه بهداشت عمومی و فردی داشتیم که به طور میانگین روزانه حدود 9 تا 10 هزار نفر مخاطب را تحت پوشش قرار دهیم.

وی افزود: طرح دیگر ما در حوزه جوانان، در حوزه خانه های داوطلب است که تفاهم نامه با کمیته امداد داشتیم که در این طرح بانوان تحت پوشش خانه های هلال در حد 30 نفر آموزش های لازم به آنها داده می شود و در راستای تاب آوری و توانمند سازی آنها گام برمی داریم.

حرازی گفت: با توجه به محدودیت از لحاظ اعتباری و بودجه ای ما سعی کرده ایم از داوطلبین و خیرین به خوبی استفاده کنیم و در این راستا نیز بانک امانات تشکیل دادیم.

وی بیان کرد: توزیع بسته های بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده در حد ۱۲ هزار بسته، توزیع بسته های معیشتی، کمک به مددجویان کرونایی از جمله اقدامات دیگر ما بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر یزد ادامه داد: در حوزه امداد و نجات نیز بحث امدادی داریم که دغدغه اصلی ما آموزش و توان افزایی است که سعی کردیم در فضای مجازی و فضای محدودتر سعی کردیم آن را دنبال کنیم.

وی گفت: 4 ماه اول سال شاهد افزایش اتفاقات و حوادث مختلفی از جمله گم شدن در کوه ها و مناطق مختلف داشتیم که بدین منظور سعی کردیم با مجهز شدن پهپاد در راستای کمک رسانی بهتر داشته باشیم.

ما نهایت تلاش خود را داشتیم تا داروهای مورد نیاز بیماران درمانی در یزد تامین شود و دغدغه آن را نداشته باشیم و اگرچه شرایط دارویی متفاوت است و جمعیت هلال احمر متولی آن نیست اما ما با تعامل خوبی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان داریم.

 

کد خبر 992152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha