کرمان؛ رتبه سوم کشور در تورم/دچار ضعف امکانات و نظارت هستیم

افزایش قیمت دو دلیل عمده دارد؛ یکی کشوری و دیگری استانی و ناشی از احتکار، کم فروشی و سودجویی است؛ سودجویی هم ناشی از ضعف نظارت و ضعف نظارت هم گاه ساختاری و گاهی از کمبود امکانات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ معاون اداره کل اطلاعات استان، چهارشنبه(۲۱ آبان) در نشست کمیسیون تعزیرات حکومتی استان با بیان اینکه افزایش قیمت دو دلیل عمده دارد؛ یکی کشوری و دیگری استانی است که ناشی از احتکار، کم فروشی و سودجویی است؛ ادامه داد: سودجویی هم ناشی از ضعف نظارت و ضعف نظارت هم گاه ساختاری و گاهی از کمبود امکانات است.

 

 

وی با بیان اینکه ما فاقد عدم نظارت ویژه بر کارخانجات، دچار ضعف امکانات هستیم و جریمه ها هم برای متخلفین بازدارنده نیست؛ ادامه داد: از دیگر مشکلات عملکرد ضعیف اتحادیه های صنفی؛ فاصله استان با مراکز تولیدی و اضافه شدن هزینه های حمل و نقل و بیمه و وسعت استان و...است.

 

 

این مقام اطلاعاتی افزود: استان کرمان در تورم رتبه سوم کشوری را دارد و مصرفی بودن استان که کالای اساسی را تولید نمی کند و یا کم تولید می کند از دیگر مشکلات است.

 

 

وی در ادامه، بی اعتمادی در مرغداران از میزان تخصیص نهاده ها برای تنظیم کردن جوجه ریزی را مورد اشاره قرار داد و سپس در خصوص  مشکلات مرتبط با نهاده های دامی هم مطالبی بیان کرد: سود جویی و ناکافی بودن و گران بودن این نهاده ها مهمترین علت نوسان گوشت است که به دنبال آن دلالی در خرید دام و کمبود دام کافی در استان به وجود آمده است و برای همین ممکن است در عرضه دام با مشکل مواجه شویم.

 

 

معاون اداره کل اطلاعات استان کرمان بر لزوم تقویت تعزیرات و بازرسی صمت برای کنترل قیمت ها و استفاده از ظرفیت بسیج و حراست ها در این راستا تأکید کرد و عدم اغماض از سوی مسئولین نسبت به پرونده های تشکیل شده برای برخورد قاطع و پرهیز از نفوذ در پرونده ها را خواستار شد.

 

 

محمدرضاابوالقاسمی هم با بیان اینکه در مهرماه از ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی بازرسی انجام شد؛ افزود: در نیمه اول آبان ماه هم سه هزار و ۲۰۰ واحد فقط در کرمان بازرسی و ۴۴۵ پرونده به ارزش ۲۴ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال تشکیل شد.

 

 

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان کمبود نیروی انسانی و خودرو برای انجام بازرسی ها را یکی از مشکلات عنوان و بیان کرد: از شنبه(۲۴ آبان) ۱۰۰ نیروی بسیجی در شمال استان برای نظارت بر بازار به اداره صمت کمک می کند.

 

 

وی با اشاره به مشکلاتی که در توزیع روغن خوراکی در بازار وجود دارد؛ اظهار کرد: برای رفع این مشکل با کارخانه های روغن فریکو سیرجان و گلناز کرمان مذاکراتی شده تا روغن در اندازه های کوچک تولید و به بازار عرضه شود و سعی کردیم این کالا در فروشگاه های بزرگ و واحدهای صنعتی توزیع شود که هم اکنون در ۵۰ واحد صنفی در حال توزیع است.

 

 

کد خبر 992258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha