برنامه های هفته کتاب در آذربایجان شرقی اعلام شد

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برنامه های هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان را در سال جاری اعلام کرد.

«علی پیروزمنش» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز به تشریح جزئیات برنامه‌های اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به ‌مناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب پرداخت.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: برنامه‌های هفته کتاب با هدف توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در تبریز و دیگر شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیست و هشتمین دوره هفته کتاب از 24 آبان آغاز می‌شود، افزود: تجلیل از پیشکسوتان حوزه چاپ، تجلیل از کتابفروشان، تجلیل از رسانه های قعال در حوزه کتاب و کتابخوانی، تجلیل از ناشران فعال و  پیشکستوتان حوزه نشر، تجلیل از نویسندگان و اهل قلم از طریق وبینار، معرفی کتب برنده جایزه سال کتاب استان و اهدای کتاب به فعالان جام باشگاه های کتابخوانی از جمله این برنامه‌ها است.

پیروزمنش، با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب‌ها همواره حامل اطلاعات و دانش بشری و انتقال دهنده‌ی آن از نسلی به نسل دیگر بوده‌اند و از این رو کتاب و کتابخوانی از ارزش و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: 24 تا 30 آبان به عنوان هفته کتاب در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده و این هفته امسال با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

کد خبر 992365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha