اساسنامه مدیریت گردشگری تبریز در حال تدوین است

صادقزاده گفت: امروز تعامل گسترده مدیریت شهری تبریز با نمایندگان مجلس برای حل و فصل مشکلات در اولویت قرار دارد و شورای شهر با برگزاری جلسات هماهنگی مختلف با تمایندگان در راستای افزایش این هماهنگی ها حرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «کریم صادق‌زاده» در برنامه تلوزیونی تبریزیم با اشاره به تدوین برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری تبریز در دوره پنجم شورای اسلامی شهر اظهار داشت: این برنامه به همت شورای شهر و توسط مرکز پژوهش‌های شورای شهر و شهرداری تبریز تدوین شده‌ است و برنامه های کاربردی مناسبی در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، ایمنی شهری، مدیریت بحران، حمل ونقل و ترافیک، اداری، مالی، اقتصادی و سرمایه گذاری، فناوری و هوشمندسازی و بسیاری دیگر از موضوعات شهری را دارا می‌باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز افزود: یکی از موضوعات مهم در برنامه راهبردی توجه ویژه به گردشگری و توسعه گردشگری در شهر تاریخی تبریز است که امروز اساسنامه مدیریت گردشگری نیز درحال تدوین است و در آینده می‌تواند کمک ویژه‌ای به تحول گردشگری شهر تبریز داشته باشد.

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه هدف نهایی این برنامه تبدیل تبریز به شهری با هویت انسان محور پاک‌ و سالم و مقاوم و تاب آور در مقابل حوادث و بلایای طبیعی است گفت: این موضوع امروزه موضوعی مهم در مدیریت و گسترش شهر‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: برخی بخش های این برنامه امروز عملیاتی شده و درحال اجرا است و برخی دیگر نیز به مرور زمان اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجموعه اقدامات شورای پنجم موجب آسان تر شدن اقدامات شورا در دور بعدی خواهد شد گفت: برنامه‌های تدوین شده تبریز را به شهری هوشمند و پیشرو در در عرصه منطقه ملی و فراملی خواهد کرد و در آینده شاهد نتایج درخشان این برنامه‌ریزی خواهیم بود.

رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه یکی از اهداف برنامه تدوین شده جلب مشارکت اجتماعی شهروندان است گفت: مردم ولی نعمت مدیران و مسئولین هستند و اگر همکاری مردم نباشد هیچ پروژه‌ای به درستی اجرا نشده و کاراریی لازم را نخواهد داشت.

این عضو شورای شهر تبریز با اشاره به لزوم گسترش فعالیت های فرهنگی در زمینه جلب مشارکت اجتماعی شهروندان گفت: رسانه‌ها و به خصوص صداوسیما می‌توانند در این زمینه نقش آفرین باشند.

وی با اشاره به چاپ کتاب آموزش‌های شهروندی برای نخستین بار در کشور توسط شهرداری تبریز گفت: این کار اقدامی مثبت و ارزشمند بود که در کشور بی‌نظیر بوده است و اگر با برنامه ریزی مطلوب به سمت جلب مشارکت های اجتماعی حرکت کنیم شاهد توسعه همه جانبه در شهر خواهیم بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به جلسه اخیر اعضای شورای شهر و نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز یکی از اهداف شورای شهر تبریز گسترش تعامل با نمایندگان و ادارات کل مختلف است تا با همکاری یکدیگر مسائل و مشکلات موجود شهری را حل کنیم و شاهد جلب رضایت شهروندان عزیز باشیم.

وی با اشاره به اقدامات مثبت انجام شده در شهرهایی نظیر اصفهان و مشهد با همکاری مدیرت شهری و نمایندگان مجلس گفت: امروز ما نیز می‌توانیم با گسترش تعاملات موجب رشد و توسعه بیشتر شهر و حل سریع مشکلات شهری را شاهد باشیم.

وی با اشاره به یکی از اقدامات مثبت نمایندگان مجلس در پیشبرد پروژه‌های شهری و ملی گفت: امروز به صراحت می‌توان گفت اقدامات دکتر مسعود پزشکیان نماینده مجلس شورای اسلامی در زمینه مترو بسیار سازنده بوده است که یکی از آنها جذب اعتبارات از طریق اوراق سهام چند هزار میلیارد تومانی است که کمک به سزایی به تکمیل مترو تبریز کرده است تا امروز قطار شهری تبریز نسبت به گذشته به نکته ایده‌آل تری برسد که این در اثر هماهنگی و همکاری بوده است.

عضو شورای شهر با اشاره به نیمه تمام ماندن اتوبان تبریز سهند، میدان شهید بهشتی و مقبره الشعرا گفت: چنین پروژه‌هایی می‌تواند با هماهنگی و همکاری نمایندگان مجلس به زودی تکمیل شود.

وی افزود امروز در زمینه مقبره الشعرا که متولی آن نهاد های دولتی هستند شهرداری ورود کرده و اقدام به تکمیل پروژه کرده است چنین پروژه‌هایی باید با بودجه ملی اجرا شود اما شهرداری تبریز امروز برای تکمیل این پروژه‌ هزینه صرف می‌کند.

این عضو شورای شهر تبریز با اشاره به حجم انبوه پروژه‌های نیمه‌کاره دستگاه های دولتی در شهر تبریز گفت: امروز اگر تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گسترش یابد می‌توانیم شاهد تکمیل این پروژه‌ها باشیم.

صادق‌زاده با اشاره به بودجه ۳هزار و ۶۰۷ میلیارد تومانی شهرداری تبریز در سال ۹۹ گفت: بودجه شهرداری محدود و اختصاص به پروژه‌های مشخص است و امروز ۵۰ درصد آن تحقق یافته که با گسترش تعاملات مدیریت شهری و نمایندگان مجلس می‌توان تعهدات دولت در پروژه‌های شهر را وصول کرد.

صادق‌زاده با اشاره به پرداخت حقوق ۱۰۰ میلیارد تومانی حقوق توسط شهرداری تبریز در هر ماه گفت: امروز وجود تورم و نبود ثبات در قیمت ها  باعث ایجاد مشکلات در اجرای پروژه‌های شهری شده به نحوی که پیمانکاران تمایلی برای همکاری ندارند و یا برخی پروژه‌ها به دلیل افزایش قیمت ها نیمه کاره می‌ماند و متقاضی برای تکمیل آنها وجود ندارد.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر با اشاره به اینکه در سه سال گذشته نزدیک ۲ هزار میلیارد تومان در مترو تبریز هزینه شده است گفت: این مقدار هزینه توسط شهرداری و شورای شهر تبریز تزریق شده است که رقم قابل توجهی است که به دلیل زیر زمین بودن مترو اقدامات انجام گرفته برای بسیاری از شهروندان ملموس نیست.

کریم صادق زاده تبریزی با اشاره دوباره به حجم پروژه‌های نیمه‌کاره در تبریز گفت: وجود این پروژه ها عیب بزرگی برای منتخبان مردم در شورای شهر و مجلس شورای اسلامی است که باید با گسترش تعاملات شاهد تکمیل این پروژه‌ها باشیم.

وی افزود: در کنار کم و کاستی ها اقدامات مثبت زیادی نیز وجود داشته که یکی از آنها اجرای  نزدیک به ۲۰۰ هزار تن آسفالت در معابر شهر تبریز طی سال جاری بوده است که تا پایان سال به ۳۰۰ هزار تن نیز خواهد رسید اما به دلیل حجم بزرگ مشکلات شاید برای برخی ملموس نباشد.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تبریز گفت: امسال ۴۹ پارک بزرگ و کوچک در تبریز افتتاح شده و ۲۰ پارک دیگر نیز تا خرداد سال آینده تکمیل خواهد شد که واقعا اقدام بزرگ و قابل توجهی است که در راستای سال ۹۹ سال فضای سبز صورت گرفته است.

صادق‌زاده افزود: زمانیکه شورای پنجم شروع شد فضای سبز تبریز ۱۵ درصد بود که امروز به سمت ۳۳ درصد و استاندارد حرکت می‌کند که واقعا اقدام مثبتی به شمار می‌رود.

کد خبر 991996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha