احیا و افزایش نیم لیتری آبدهی قنات باغ خواجه

جوادی از احیا ومرمت قنات روستای باغ خواجه به طول ۲۶۸ متر خبر داد و گفت: بر اساس پیش بینی انجام شده بااجرای کامل این طرح میزان آبدهی این قنات از ۲ لیتر برثانیه به ۲.۵ لیتر برثانیه افزایش می یابد.

«مریم جوادی بایگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به احیای قنات روستای باغ خواجه به طول ۲۶۸متر در این شهرستان اظهار کرد: احیا و مرمت این قنات با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرا می شود.

 

 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سربیشه اعتبارات هزینه شده برای این قنات را ۱.۲۸۷.۹میلیارد ریال اعلام کرد که سهم جهادکشاورزی شهرستان سربیشه مبلغ ۶۳۲.۴ میلیون ریال وسهم کمیته امداد امام خمینی(ره) مبلغ ۶۵۵.۵ میلیون ریال بوده است.

 

 

جوادی با بیان اینکه طرح بازسازی و نوسازی این قنات توسط مدیریت جهادکشاورزی شهرستان سربیشه (اداره آب وخاک) از محل اعتبارات ملی سال گذشته و بامشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره)اجرا می شود، میزان کمک دولت برای احیا و مرمت قنوات را ۸۵ درصد به صورت بلاعوض و سهم مشارکت مردمی را ۱۵ درصد اعلام و اظهار امیدواری کرد: بر اساس پیش بینی انجام شده پس از احیا و مرمت این قنات میزان آبدهی قنات از ۲لیتر برثانیه به۲.۵ لیتر برثانیه افزایش یابد.

 

 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سربیشه در ادامه تعداد قنوات بایر و دایر شهرستان سربیشه را ۷۷۱ رشته قنات اعلام کرد و گفت: از محل اعتبارات سال گذشته تعداد 33 رشته قنات به متراژ ۸ هزارو ۵۴۰ متر با اعتباری بالغ بر۳۳۲۱۳  میلیون ریال بازسازی و نوسازی شد.

 

 

جوادی بایگی با بیان اینکه این ۳۳ رشته قنات از سه سرفصل ملی ، ماده ۱۰ مدیریت بحران، استانی و توازن تامین اعتبار شده است، افزود: از محل اعتبارات استانی و توازن ۴ رشته قنات با اعتبار ۲۹۳۱ میلیون ریال  و از محل اعتبارات ماده ۱۰ مدیریت بحران نیز ۷ رشته قنات  با اعتباری بالغ بر ۸۲۳۲ میلیون ریال بازسازی و نوسازی شد.

 

 

وی تصریح کرد: ۲۲ رشته قنات دیگر هم از محل اعتبارات ملی با اعتباری بیش از ۲۲۰۵۰ میلیون ریال  بازسازی و اجرا شد.

 

کد خبر 992384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha