جهاد و همدلی برای شکست کرونا

نیروهای جهادی در قالب رزمایش سربازان ولایت در مبارزه با ویروس کرونا بار دیگر یاری رسان مردم وشبکه بهداشت و درمان در مقابله با بحران کرونا هستند و برای شکست ویروس منحوس کرونا به میدان آمده اند.

خبرگزاری شبستان_خرم آباد، بچه های انقلاب در قالب گروه های بسیج، نیروی جهادی بار دیگر در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب به میدان مبارزه به کرونا آمده اند.

 

 این نیروهای خودجوش از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا به صورت جهادی و شبانه روزی برای کمک به مردم و شبکه بهداشت و درمان به میدان مبارزه با ویروس کرونا آمدند.

 

نیروهای جودجوش با محوریت بسیج سازندگی بخش مهمی از بار مقابله با کرونا ویروس را به دوش کشیده اند و بدون ترس از این ویروس هزار چهره سینه خود را بار دیگر برای دفاع از جان ملت سپر کرده اند.

 

ساخت و توزیع رایگان ماسک، عملیات شبانه روزی در گند زدایی از محیط بویژه در مناطق محروم و اماکن عمومی، مشارکت در طرح غربالگری عمومی، شناسایی نیازمندان واقشار آسیب دیده از بحران کرونا، تهیه و توزیع بسته های کمک معیشتی و بهداشتی در بین مردم نیازمند و اقشار آسیب دیده از این بحران بخشی از برنامه های فرزندان انقلاب در مقابله با ویروس کروناست.

 

با توجه به سیر صعودی بیماری کرونا در جامعه رهبرمعظم انقلاب اسلامی بار دیگر نیروهای جهادی وانقلابی را به میدان مبارزه با این بحران و کمک به مردم فرا خواند و نیروهای انقلابی در اقصی نقاط کشور و استان لرستان در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب به صورت سازماندهی شده و باآمادگی کامل وارد میدان شده اند.

 

 2 هزار و 100 گروه جهادی درمیدان مبارزه با بحران کرونا

 

 

مسوول بسیج سازندگی لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد با اشاره به فعالیت‌های گسترده این سازمان از ابتدای شیوع کرونا  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد اظهار داشت: در پی فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور جوانان جهادی و انقلابی در میدان مبارزه با بحران کرونا، هماهنگی لازم بین گروه های جهادی بسیج سازنندگی و شبکه بهداشت و درمان استان انجام شده است.

 

« احسان جهانبخش» افزود: در این مرحله 2 هزار و 100 گروه جهادی استان لرستان در میدان مبارزه با کرونا یاری رسان مردم و شبکه بهداشت و درمان استان خواهد بود.

 

وی بیان کرد: گروه های جهادی استان در راستای محرومیت‌زدایی و همچنین گندزدایی و کمک به کادر درمان و مدافعان سلامت، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون اقدامات مختلفی را به مردم ارائه کرده‌اند.

جهانبخش افزود: از همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا توسط گروه‌های بسیجی و جهادی و همچنین فعالان حوزه مقاومت و پایگاه‌ها افراد آسیب‌پذیر از این ویروس منحوس شناسایی و جهت کمک به آن‌ها لیستی تهیه شد.

 

وی با اشاره به شناسایی 76 هزار خانوار نیازمند و خسارت ‌دیده ازبحران کرونا  ادامه داد: این خانوارها تحت حمایت هیچ نهادی نبوده و در پی بحران کرونا دچار ضرر اقتصادی و سختی معیشت شده اند.

 

مسوول بسیج سازندگی لرستان از توزیع ۹ هزار و ۲۵۵ کارت هدیه به خانوارهای نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا در استان خبر و ادامه داد: ارزش ریالی این کارت‌ها 2 میلیون بود که بین خانواده‌ها توزیع شد.

 

جهانبخش ادامه داد: در راستای تحقق فرامین رهبر انقلاب و اجرای طرح کمک مومنانه، بسیج سازندگی نیز همچون دیگر نهادها اقدام به برگزاری دوره‌های مختلف این رزمایش کرد.

 

وی با اشاره به انجام 6 گام کمک مومنانه در استان توسط بسیج سازندگی، افزود: طی این مراحل 112 هزار بسته معیشتی  و هزار و ۱۸۵ هزار بسته بهداشتی بین خانواده‌های محروم و نیازمند استان توزیع شد.

 

مسوول بسیج سازندگی لرستان ادامه داد: همچنین طی هشت ماهه امسال بیش از یک میلیون ماسک وسط کارگاه‌های گروه‌های جهادی تولید و ۷۰ درصد آن‌ها به صورت رایگان در اختیار کادر درمان و مدافعان سلامت قرار گرفت.

 

جهانبخش، طبخ ۳۰۰ هزار وعده غذای گرم، توزیع ۱۰ هزار بسته لوازم‌التحریر، ۲۲۷ مورد جهیزیه و ۱۰۶ قلم لوازم خانگی را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در جهت کمک به اقشار نیازمند جامعه برشمرد.

 

وی با اشاره به ضدعفونی و گندزدایی محلات و معابر مناطق مختلف استان توسط گروه‌های جهادی، افزود: گروه‌های جهادی استان به کمک قرارگاه‌های مردمی با اجرای طرح محله‌محوری اقدام به گندزدایی سطح شهر کردند.

 

مسوول بسیج سازندگی لرستان تصریح کرد: بسیاری از گروه‌های جهادی با امکانات و تجهیزاتی که در اختیار داشتند با هماهنگی بهداشت محیط اقدام به ضدعفونی هدفمند مناطق مختلف می‌کردند، ضمن اینکه در حال حاضر نیز ۴۰ عرصه از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی به گروه‌های جهادی جهت گندزدایی معرفی شده که این روزها در حال انجام است.

 

جهانبخش از ارائه آموزش‌های مختلف به بیماران کرونایی توسط گروه‌های جهادی خبر و ادامه داد: لیستی از این افراد تهیه شده و افراد از طریق تماس تلفنی راهکارهای مختلف را در جهت کنترل بیماری دریافت می‌کنند.

وی بیان داشت: جهت اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی نیز تراکت‌ها و بروشورهای مختلفی در بین مردم توزیع شد تا علاوه بر افزایش سطح آگاهی، از شیوع بیماری نیز جلوگیری شود.

 

مسوول سازمان بسیج سازندگی از معرفی ۳۰۰ نفر از این سازمان به دانشگاه علوم پزشکی جهت انجام مشاوره به بیماران کرونایی  خبرداد و گفت:   تیم‌های رصد و پایش بنا به نیاز شبکه سلامت استان اعزام خواهند شد.

 

وی اظهار کرد: همچنان‌که در روزهای ابتدایی شیوع کرونا نیز مراحل غربالگری توسط گروه‌های جهادی انجام گرفت و دوره‌های آموزشی مختلفی نیز برای جلوگیری از گسترش بیماری برای عموم در فضای باز و مجازی برگزار شد.

 

گروه های جهادی در میدان مبارزه با بیماری کرونا

 

 

دبیر مجمع گروه های جهادی استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: جهادگران استان لرستان در لبیک به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ورود جوانان مومن انقلابی در مبارزه و پیشگیری از ویروس کرونا، آماده حضور در این عرصه است.

 

 «ضرغام پرنیان»افزود: مجمع جهادگران بسیج سازندگی استان لرستان در این راستا نشستی را با نماینده ولی فقیه در استان به نیابت از مقام معظم رهبری جهت هم اندیشی و لبیک به دستور مقام معظم رهبری برگزار کرده است.

 

وی با بیان اینکه این جلسه با حضور نمایندگان گروه های جهادی بسیج سازندگی استان برگزار شد، افزود: در این جلسه  نظرات جهادگران مطرح شد و توضیحاتی در خصوص شبکه عظیم  شورا های  جهادی در شهرستان ها، استان و کشور ارائه شد.

 

پرنیان بیان کرد: در این جلسه برنامه های در خصوص هم اندیشی و  ایجاد هماهنگی در فعالیت همه گروه های جهادی که در کنار مجمع جهادی بسیج سازندگی و دیگر ظرفیت های جهادی مانند هیئت ها و موکب ها، سازمان های مردم نهاد و هر قرارگاه استانی که می خواهد در حوزه مبارزه با کرونا  کار کند ارائه شد.

 

وی افزود: تلاش می شود همه ظرفیت ها ی موجود برای مبارزه با ویروس منحوس کرونا و کمک به مردم به کارگرفته شوند.

 

پرنیان بیان کرد: دستور العمل ها و پروتکل هایی که ستاد کرونا و شبکه  علوم پزشکی در نظر دارند و خلاء های که در زمینه مبارزه با بحران کرونا احساس می شود، با مشارکت گروه های جهادی بسیج سازندگی و تقسیم کار در این زمینه  در جامعه اجرایی می شود.

 

وی افزود: جهت موفقیت در این هدف تلاش می شود ظرفیت های گروه های جهادی و فعالان در عرصه مقابله با بحران کرونا سنجیده شده و با برنامه ریزی فعالیت های اجرایی هدفمند در استان آغاز شود.

 

پرنیان با بیان اینکه گروه های جهادی بسیج سازندگی از زمان شیوع ویروس کرونا عملکرد درخشانی در زمینه کمک به مردم، نیازمندان و مبارزه با شیوع ویروس کرونا داشته اند، ظهار کرد: تلاش می شود با رویکرد جدید و روش های جدید در کنار جامعه علوم پزشکی این بحران کنترل شود.

 

وی خاطرنشان کرد: برای از بین بردن موازی کاری ها و خلاء های، جلسات هم اندیشی فعالان عرصه  مقابله با بحران کرونا بویژه گروه های جهادی به صورت مستمر با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار می شود.

 

دبیر مجمع گروه های جهادی استان لرستان اظهار کرد: آغوش شوراهای جهادی و مجمع جهادی جهادگران استان لرستان برای هر هم اندیشی که در راستای مبارزه با کرونا ویروس باشد باز می باشد.

 

پرنیان با اشاره به سیر صعودی آمار مبتلایان به بیماری کرونا در هفته های اخیر، گفت: از عموم مردم استان تقاضا می شود رعایت دستورالعمل های بهداشتی را مورد توجه قرار داده و برای صیانت از سلامت خود، خانواده و آحاد مردم جامعه به دستور العمل های ستاد مقابله با بیماری کرونا توجه جدی داشته باشند.

 

دبیر مجمع گروه های جهادی بسیج سازندگی استان لرستان با بیان اینکه گروه های جهادی برای مقابله با بحران کرونا در کنار مردم و کادر درمان خواهند بود، گفت: کادر درمان در سنگر مبارزه با این بیماری قرار دارد و برای جلوگیری از خستگی بیشتر کادر پزشکی لازم است مردم به دستورالعمل های ارائه شده برای مقابله با بیماری کرونا توجه بیشتری داشته باشند.

 

آغاز رزمایش سربازان ولایت در مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان خرم آباد

 

 

فرمانده سپاه  شهرستان خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب نیروهای جهادی و بسیج برای مبارزه با بحران کرونا و کمک به مردم سازماندهی شده اند.

 

« ماشاءالله بازگیر» افزود: این مرحله از کمک های گروه های جهادی و بسیج  با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با شبکه بهداشت و درمان و به صورت نقطه به نقطه ارائه می شود.

 

وی بیان کرد: بیش از 50 موتور سوار و دو دستگاه خودرو در راستای کمک به گروه های جهادی و بسیج برای ارائه خدمت بهتر همکاری دارند.

 

 

بازگیر اذعان داشت: در گام نخست بیش از 24 نقطه از مکان های تعیین شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان ضدعفونی و گند زدایی می شود.

 

فرمانده سپاه  شهرستان خرم آباد اظهار کرد: در قالب این رزمایش طی ماه های اخیر نیروهای انقلابی و جهادی در میدان مبارزه به بحران کرونا به صورت شبانه روزی فعالیت خواهند داشت.

 

شروع فعالیت های جهادگران در راستای مقابله با بحران کرونا در شهرستان دورود

 

فرمانده سپاه شهرستان دروود هم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: نیروهای جهادی و بسیج شهرستان دورود بار دیگر با وحدت و همدلی در لبیک به ندای رهبری به میدان آمده اند.

 

«کریم زینی وند» اظهار داشت: افزود: با سازماندهی گروه های جهادی و بسیج و همچنین هماهنگی به شبکه بهداشت و درمان بار دیگر رزمایش سربازان ولایت برای مقابله با بحران کرونا در شهرستان دورود آغاز شده است.

 

 

وی افزود: در قالب این رزمایش گروه های جهادی و بسیجی به صورت نقطه به نقطه نسبت به ضدعفونی و گند زدایی از مناطق عمومی بویژه مناطق محروم اقدام خواهند کرد.

 

زینی وند با اشاره به اینکه نیروهای بسیج و جهادگران از روزهای نخست شیوع کرونا یاری رسان مردم بوده اند، افزود: ضدعفونی و گند زدایی از اماکن عمومی و مناطق محروم،  تهیه توزیع بسته های معیشتی، رزمایش کمک های مومنانه، توزیع پک‌های بهداشتی، مشاوره، ضدعفونی کردن معابر و امکان عمومی و مساجد از روزهای ابتدایی این ویروس انجام شده است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: رزمایش کمک های مومنانه بسیج و گروه های جهادی با مشارکت آحاد مردم همچنان ادامه داد.

کد خبر 992462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha