شبکه‌سازی فعالان قرآنی/خیرقرآنی مرحوم حاج‌علی توکلی درگذشت

مرحوم توکلی علاوه بر کمک و حمایت مالی از نیازمندان و افراد بی‌بضاعت، بیشتر اموال خود را صرف توسعه و ترویج معارف حیات‌بخش قرآن کریم در کشور کرد.

خبرگزاری شبستان: اراک/خیرین و نیکوکاران همواره پیشگام در همه عرصه ها بوده و در راستای دستگیری از نیازمندان و محرومین به هر شکلی که می توانند کمک می کنند.نام خیرین سلامت، خیرین فرهنگی، خیرین قرآنی، خیرین مدرسه ساز و ... همواره به گوش می خورد و این عزیزان و این عزیزان هر یک به هر شکلی که می توانند در راستای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب به نیازمندان و بخش های مختلف کمک می کنند.

 

در بین همه این خیرین، نیکوکارانی هستند که برای انجام امور قرآنی پیشتاز بوده و به منظور ترویج فرهنگ و معارف قرآنی و دینی تلاش می کنند که این کار خیر اجر و پاداش بالایی دنیوی و اخروی دارد.

 

یکی از این خیرین قرآنی مرحوم «حاج‌علی توکلی» بودند که در زمان حیات خود فعالیت های گسترده ای را در زمینه ترویج فرهنگ و معارف قرآنی انجام داده است و این فعالیت های گسترده ایشان بسیار موثر در گرایش افراد به فعالیت های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی داشته است.

 

مرحوم «حاج‌علی توکلی» متولد سال ۱۳۲۹ و از اهالی شهرستان محلات از توابع استان مرکزی بودند، که بیش از یک دهه در حوزه کمک به نیازمندان و خانواده‌های بی‌بضاعت فعالیت می‌کرد.

 

مرحوم توکلی علاوه بر کمک و حمایت مالی از نیازمندان و افراد بی‌بضاعت، بیشتر اموال خود را صرف توسعه و ترویج معارف حیات‌بخش قرآن کریم در کشور کرد و با مشارکت در چاپ و اهدای هزاران جلد قرآن کریم جهت توزیع در مناطق محروم، مشارکت و حمایت مالی در احداث دارالقرآن‌ها و مؤسسات قرآنی و کمک به فعالیت‌های آموزشی، تبلیغی و ترویجی قرآن کریم گام‌های مؤثری برداشت.

 

مرحوم در سال ۱۳۹۶ و در سیزدهمین مراسم ملی تکریم چهره‌های قرآنی کشور از سوی سازمان دارالقرآن الکریم به عنوان چهره منتخب خیرین قرآنی کشور شناخته و تجلیل شد.

شبکه سازی فعالین قرآنی از برنامه های اولویت دار سازمان تبلیغات است

 

حجت الاسلام «مهدی عباسی» ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت این فعال قرآنی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی فعالیت های گسترده ای را در زمینه شناسایی و ارتباط با فعالین فرهنگی و قرآنی دارد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، شبکه سازی فعالین و موسسات قرآنی رصد و پایش و تولید محتوای قرآنی راجزء برنامه های اولویت دار این اداره کل در سال جاری دانست و بیان کرد: برای رفع مشکلات خانه ها و موسسات قرانی با تمام توان تلاش خواهیم کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به شیوع ویروس منحوس کرونا و اهمیت فاصله گذاری اجتماعی و لغو بسیاری از برنامه ها اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت های فرهنگی هیچ گان متوقف نمی شود با توجه به ایام کرونا فعالیت ها با هماهنگی اداره امور قرآنی این اداره کل و با بهرهر گیری از فضای مجازی انجام می شود.

 

پیام تسلیت مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ(البقره-۱۵۶)

 

خبر درگذشت خیر قرآنی زنده یاد حاج علی توکلی موجب تأثر و تألم اینجانب شد.

لذا ضمن تقدیر از کوشش‌های آن عزیز سفر کرده، فقدان خیر قرآنی، حاج احمد علی توکلی را به جامعه قرآنی و خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن خدمتگزار با اخلاص آستان مقدس قرآن‌ کریم، غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان محترم، صبر و اجر مسألت می‌کنم.

کد خبر 992551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha