درد خام فروشی/ بهترین فرصت قطع وابستگی به نفت است

حجت‌الاسلام محمدیان خام فروشی را بزرگترین درد برای کشور ایران دانست و با تاکید بر قطع وابستگی به نفت گفت: علاج کار ما تکیه بر آمریکا نیست بلکه تولید در داخل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۲۳ آبان) به آمار زیاد مبتلایان به کرونا و از دست دادن بعضی از عزیزان در اخبار و رسانه ها اشاره کرد و گفت: ما باید به دستورات بهداشتی و دستورالعمل هایی که برای ما در نظر گرفته می شود اهمیت دهیم.

امام جمعه سنگر خطاب به مسئولین در ستاد ملی کرونا اظهار کرد: اگر ما بخواهیم با معلول بجنگیم شاید نتوان به موفقیت برسیم ما باید در مقابل علت بایستیم.

وی با توجه به اینکه آماری که در کشور ما در خصوص تعداد کشته و تعداد مبتلایان اعلام می شود نشان می دهد که مسئولین باید در عملکرد خود یک بازنگری داشته باشند گفت: در کشورهایی مثل چین از ظرفیت طب سوزنی استفاده می کنند، اما در کشور ما مقاومت در این استفاده از این طب وجود دارد.

وی بیان کرد: اگر چه به تازگی چهار دارو را سازمان غذا و دارو مجوز داده اما بدون تعارف باید گفت اینقدر منتظر دستورات شبکه یهودی صهیونیستی بهداشت جهانی نباشید.

حجت الاسلام محمدیان افزود: اینکه بهداشت جهانی ما را در رتبه اول برای آزمایش در روی هم میهنانمان درباره واکسن هایی که تولید می کنند، قرار دهد جای افتخار نیست بلکه جای تاسف دارد.

وی همچنین اضافه کرد: اینکه در زمینه زاد و ولد به بعضی از مسئولین ما جایزه بدهند که ایران در کنترل جمعیت رتبه اول دارد نیز جای تشویق ندارد، بلکه باید تاسف خورد.

 
حجت‌الاسلام محمدیان تصریح کرد: هر جا دیدید کفار، رژیم صهیونیستی، آمریکا و مجامعی که به ظاهر اسم بین المللی دارند ولی کاملا وابسته و تحت مدیریت کشورهای مستبکر هستند، هر وقت شما را تشویق کردند به خودتان شک کنید.

وی با انتقاد به اینکه در کشور همسایه روزی 17نفر ولی در کشور ما روزی 400نفر  مرگ و میر داریم، گفت: باید بدون تعارف به بعضی کارها بازنگری انجام شود چون می گویند بعضی حرف ها را پشت تریبون ها نگویید اما این حرف هایی است که دهان به دهان مردم می چرخد و چیزهایی است که مردم می بینند.

حجت الاسلام محمدیان افزود: باید دید هدف از بالا بردن آمارهای کرونا چیست،  چرا بیماران امراض دیگر را در مجاورت بیماران کرونایی در بیمارستان ها قرار می دهند.

وی با ابراز گلایه از وجود کاسبان کرونا، شبکه های مافیایی دارو، شبکه تولید مواد ضد عفونی خطاب به مسئولین اذعان کرد: این مردم، مردم خوبی هستند با مردم خود رو راست باشید و صادقانه بگویید و صادقانه رفتار کنید ما به اندازه خود وظیفه داریم بعضی مسایل را بیان و توصیه کنیم تا مسئولین هم مدیریت کنند و این آمار پایین بیاید تا غم و غصه مردم کمتر شود.

حجت الاسلام محمدیان همچنین از دستور بسته شدن بعضی اماکن و بازار در ساعاتی از شبانه روز استقبال کرد و گفت: خیلی ها موارد بهداشتی را رعایت نمی کنند ولی آیا دولت به وعده های اقتصادی در این ایام کرونا عمل کرده است و به پرداخت وام هایی به بعضی بازاریان و اصناف متضرر شده، عمل نشده است زیرا معیشت مردم و تلاششان برای تهیه نان حلال در این اوضاع بد معیشتی نیز باید در نظر گرفته شود.

وی در ادامه به بحث فرصت سوزی برخی ها در انتخابات امریکا اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری سکان دار انقلاب چه قبل و چه بعد از انتخابات امریکا فرموده بودند برای ما فرقی نمی کند چه دمکرات ها و چه جمهوری خواه ها بر سر کار بیایند  روش و منش ما در دیپلماسی روشن است.

حجت‌الاسلام محمدیان ادامه داد: اگر چه بعضی مسئولین این روش را رعایت نمی کنند و این غصه همیشه تاریخ است و این ضعف ها، نقص و کمبودها بخاطر همین گوش نکردن هاست.

وی خاطرنشان کرد: اگر زبان دیپلماسی دنیا را بلد بودید مثل کشورهایی مثل روسیه و چین که ابرقدرت در عرصه نظامی و اقتصادی هستند و در این شرایط تامل و سکوت کرده اند تا اوضاع آمریکا ثبات پیدا کند رفتار می کردید.

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی هیچ وقت مخالف مذاکره نیست اما با کی و با کدام آمریکا اظهار کرد: آمریکا خود درگیر معضلات مختلف است و حدود یک و نیم تریلیون دلار فقط باید در زمینه بهداشت سرمایه گذاری کند زیرا خیلی از مردم آمریکا هنوز بیمه درستی ندارند، آمریکا اقتصادی نابود شده دارد.

وی اضافه کرد: علاج کار ما در تکیه به آمریکا نیست بلکه در تولید است باید نگاهمان به درون باشد و نباید به خارج، غرب و استکبار نگاه داشته باشیم.


خطیب جمعه سنگر گفت: الان بهترین فرصت است، بهترین فرصت ما قطع وابستگی نسبت به نفت است، درد ما خام فروشی است.

حجت الاسلام محمدیان در ادامه با بیان اینکه درد ما این است که از کشور ما سنگ و شن را بار می زنند و به کشورهای دیگر می برند و از آنجا باز آوری کرده و تبدیل به سرمایه ای می کنند و ما با چندین برابر آنرا می خریم.


وی با اشاره به اینکه فرصت ما جوانان ما هستند که داریم کم کم از دست می‌دهیم گفت: کسانی که علم مذاکره و زبان دنیا را بلد نیستند و عقل سلیم ندارند در اصول شریعت، انقلاب و مقام معظم رهبری عمل نمی کنند زیرا اگر مختدر بودیم دشمن دیگر به ما طمع نمی کند و باید بدانیم این نوع مدیریت است که مردم را متضرر می کند.


حجت الاسلام محمدیان در ادامه با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: درباره اهمیت کتاب و خواندن آن سخن بسیار است چون در دینی هستیم که ابتدا و شروع آن با اقراء(خواندن) بوده و در فراگیری علم در دین ما محدودیتی قائل نشده است.

امام جمعه سنگر با بیان اینکه اینگونه سخنان را در مسیحیت و در یهود پیدا نمی کنید، افزود: متاسفانه جوانان ما کتابخانه خوبی در این منطقه ندارند و امیدواریم مسئولین فکری برای این امر داشته باشند.

وی همچنین خواستار توجه نمایندگان مجلس به بخش سنگر شد که قابلیت تبدیل به شهرستان را دارد.

کد خبر 992755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha