موسسه فرهنگی و هنری تاریخ کرد و کردستان مجوز فعالیت گرفت

مدیر مسئول موسسه فرهنگی و هنری مرکز پژوهشی تاریخ کُرد و کردستان گفت: در راستای حفظ تاریخ و بنیاد منطقه کردستان به شیوه علمی موسسه فرهنگی و هنری تاریخ کرد و کردستان مجوز فعالیت دریافت کرد.

محمدباقر پیری مدیر مسئول موسسه فرهنگی و هنری مرکز پژوهشی تاریخ کُرد و کردستان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان اعلام کرد: مجوز این موسسه در راستای حفظ تاریخ و بنیاد منطقه کردستان به شیوه علمی و آکادمی به دور از احساسات، جانب‌داری و تعصبات اخذشده است.

 

وی با اشاره به اینکه موسسه فرهنگی و هنری تاریخ کردستان به شیوه تخصصی، علمی و آکادمی در راستای تاریخ کرد و کردستان ایجادشده است، افزود: افراد اهل‌قلم می‌توانند در این مرکز فعالیت کنند.

 

مدیرمسئول موسسه فرهنگی و هنری مرکز پژوهشی تاریخ کرد و کردستان، بیان کرد: امیدواریم به یاری مردم استان بخشی از تاریخ عظیم کرد و کردستان را ثبت و ضبط کنیم که برای آیندگان به یادگار بماند.

 

پیری با اشاره به اهداف این موسسه، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این موسسه آرشیو اسناد و مدارک و عکس‌های مرتبط تاریخ کرد و کردستان است که بتوانیم در اختیار پژوهشگران و محققان قرار دهیم.

 

وی ایجاد کتابخانه تخصصی را یکی دیگر از اهداف این مرکز فرهنگی هنری عنوان کرد و گفت: جمع‌آوری کتابخانه تخصصی تاریخ کرد و کردستان به زبان‌های مختلف می‌توانند در امر حفظ تاریخ کرد بسیار حائز اهمیت باشد.

 

مدیر مسئول موسسه فرهنگی و هنری مرکز پژوهشی تاریخ کرد و کردستان، در ادامه تصریح کرد: ارتباط با مراکز علمی، آکادمیک و پژوهشی در داخل و خارجی از کشور برای تبادل تولید محتوا و انجام پروژه‌های مشترک و استفاده از منابع همدیگر در این موسسه قابل انجام است.

 

پیری همچنین برگزاری همایش و کنگره به‌صورت منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی در حوزه تاریخ کرد و کردستان را از اهداف و برنامه‌های این موسسه بیان کرد و افزود: در این همایش تلاش داریم تاریخ کرد را همان‌طور که هست نه کم نه زیاد به ملت بشناسانیم.

 

وی در جمع‌آوری کتاب به کتابخانه تخصصی تاریخ کرد از مردم استان درخواست کرد کتاب‌های تاریخی کرد که در راستای تاریخ و بنیاد کردستان نوشته‌شده را به این کتابخانه اهدا کنند.

 

وی اضافه کرد کرد: در این موسسه از افراد اهل‌قلم که تاکنون توانسته‌اند که در شناخت تاریخ کردستان فعالیت داشته باشد و در این زمینه به نوشتن کتاب اقدام کرده تجلیل خواهیم کرد.

کد خبر 992774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha