برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان در هفته کتاب اعلام شد

حجت الاسلام گرجی با اعلام برنامه های هفته کتاب؛ یکی از مزایای کانون های مساجد را مزیت کتابخانه ای دانست و گفت: در سامانه بچه های مسجد سه شبستان با ۱۲ رواق وجود دارد که یکی از رواق ها کتاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام مصطفی گرجی، شنبه(۲۴ آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته کتاب؛ یکی از مزایای کانون های مساجد را مزیت کتابخانه ای دانست و گفت: در سامانه بچه های مسجد سه شبستان با ۱۲ رواق وجود دارد که یکی از رواق ها کتاب است.

 

 

مدیرستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان نشانِ کتابخوانی کانون های مساجد را طرح«شنبه های با کتاب» عنوان و بیان کرد: این طرح و خوانش کتاب که توسط مخاطبان مسجدی در حال انجام است؛ اجتماع اسلامی را به سوی دانایی سوق می دهد.

 

 

وی با اشاره به اینکه دانایی، توانایی می آورد اما نه به این معنا که قوت بازو ایجاد کند بلکه مربوط به ذهن است که به مدیریت رفتار و بهسازی آن کمک می کند؛ اظهار کرد: هفته کتاب از ۲۴ تا ۳۰ آبان با برنامه هایی در حوزه کتاب در کانون های مساجد برگزار می شود.

 

 

حجت الاسلام گرجی پویش کتابخوانی خانواده دانا با مطالعه دورهمی در درون خانواده جهت استفاده بهتر از فرصت روزهای کرونایی تا بر دانایی اعضای خانواده بیفزاید را یکی از برنامه های هفته کتاب نام برد که در آن مطالعه دورهمی و خوانش قسمتی از کتاب ها با ارسال گزارش آن در قالب کلیپ دو دقیقه ای‌ انجام می شود.

 

 

وی افتتاح مجازی رواق کتاب، ارتباط وبیناری با کتابداران مساجد، انتشار فایل های فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت کتابخوانی، جمع آوری کتاب های بلا استفاده از مساجد و منازل و توزیع آن بین کتابخانه های مساجد با اولویت مناطق محروم و روستایی، معرفی کتب مفیدتوسط ائمه جماعات مساجد و کتابداران در فضای مجازی و کانال اطلاع رسانی کانون برای گروه های سنی مختلف (به صورت صوتی، تصویری، مکتوب) را از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای هفته کتاب فهرست کرد.

 

 

این مسئول ادامه داد: تکریم فعالان حوزه کتاب (کتابداران، اعضای کتابخانه، خیرین کتاب، ناشرین، نویسندگان، مروجان کتابخوانی و...) در قالب طرح سه شنبه های تکریم تا پایان هفته کتاب توسط کانون ها، بازدید مجازی یا ارتباط تصویری با کتابخانه های برتر استان؛ ثبت و بروزرسانی اطلاعات هویتی کتابخانه در سامانه بچه های مسجد و مستندسازی از فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی (عکس، فیلم ...) مسابقه و خلاصه نویسی کتاب از دیگر برنامه های هفته کتاب است.

 

 

وی بیان کرد: در شمال استان کرمان ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری با ۷۴ هزار عضو و ۱۴۷ کتابخانه باز و ۶۲ کتابخانه مخزن دار وجود دارد که بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب در این کتابخانه ها موجود است.
 

 

حجت الاسلام گرجی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه کانون های مساجد در روزهای پر التهاب کرونایی فعالیت خود را تعطیل نکردند؛ گفت: فعالیت های مسجد در بستر فضای مجازی با پورتال بچه های مسجد در جریان است که این پورتال، فعالیت کانون ها را رقابتی تر کرده است؛ رقابتی سالم که در حوزه مسجد شکل گرفته است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: فعالیت کانون ها روز به روز در حال به روز شدن است و اصحاب فرهنگ و هنر باید مسلح به سلاح دانایی باشند و در جهان انفورماتیک فعالیت های خود را عرضه کنند.

 

 

مدیرستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان از همکاری اصحاب رسانه قدردانی کرد و اخلاق و دانایی؛ عدالت گفتاری و نوشتاری و اخلاق نوشتاری و گفتاری را مهم خواند.

 

کد خبر 992835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha