ضرورت نصب تابلوهای  اختصاصی گردشگری در مناطق تاریخی رشت

فتح اللهی از تشکیل کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری در رشت خبرداد و گفت: نصب تابلوهای هدایت گر گردشگران به سمت مناطق توریستی از جمله مواردی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح اللهی» امروز (شنبه، ۲۴آبان ) در جلسه بررسی مشکلات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رشت در سالن فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: اگر به پتانسیل‌های بالای گردشگری گیلان پرداخته شود بخش عظیمی از مشکلات بیکاری با این صنعت پاسخگو خواهد شد.


فرماندار رشت با بیان اینکه بناهای تاریخی، دریا، نوارساحلی، منابع طبیعی بکر، تنوع غذایی، پوشاک، موقعیت جغرافیایی مناسب از جمله ظرفیت‌های گردشگری استان شمرده می‌شود گفت: توجه و مدیریت مطلوب در این حوزه رونق اقتصادی هر شهرستانی را فراهم می‌کند.


وی اذعان کرد: شهرستان رشت دارای ۱۱۱ اثر تاریخی است و هشت هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی این شهرستان فعال هستند.


فتح اللهی ادامه داد: با توجه به وضعیت بحرانی کروناویروس بسیاری از واحدهای گردشگری بیکار شده که نیازمند نگاه ویژه و حمایتی است تا این شغل در شرایط کنونی پایدار باشد.


فرماندار رشت تصریح کرد: ارائه تسهیلات بانکی به هنرمندان صنایع دستی و راه‌اندازی بازارچه عرضه این صنایع از جمله مواردی است که بایستی با برنامه‌ریزی مورد توجه قرار گیرد.


وی از تشکیل کارگروه حوزه میراث فرهنگی و گردشگری رشت خبرداد و افزود: با راه‌اندازی این کارگروه مشکلات بررسی و پیگیری خواهد شد.


فتح اللهی به فقدان تابلوهای اختصاصی گردشگری در رشت اشاره و تاکید کرد: نصب تابلوهای گردشگری و راهنمایی به سمت مناطق تاریخی و گردشگری از اهم مواردی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.‌

کد خبر 992881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha