توسعه کتابخانه ها در شیراز بهترین مسیر توسعه دانایی است

اسکندرپور گفت: توسعه کتابخانه ها در شیراز بهترین مسیر توسعه دانایی است چون کتاب جهل را از بین می برد و اگر در فضای مجازی امکان انتقال دانش غلط وجود دارد اما کتاب، فرهنگ و مستند مکتوب است که سبب دوری از جهل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندرپور»، امروز (شنبه 24 آبان) در آیین رونمایی از نخستین اتوبوس سیار کتاب با عنوان «مسیر دانایی» و گشایش کتابخانه عمومی و سالن مطالعه استاد «بهمن بیگی» به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و کتاب‌خوانی گفت: وقتی کتاب های استاد «بهمن بیگی» را می خوانیم لذتی به ما دست می دهد که به مطالعه کتاب های بیشتر بپردازیم.

شهردار شیراز افزود: افتتاح این کتابخانه در فرهنگسرای «بهمن بیگی» تناسب خوبی برای شهر شیراز است که همواره مهد فرهنگ و ادب بوده است.

وی اضافه کرد: همواره تلاش می کنیم تا برای گذشتگان خود خیر کنیم اما خیر دانایی و اندیشه اقدام جدید و بسیار لذت بخشی است که امیدواریم پرداختن مردم مردم شیراز به خیر اندیشه و دانایی آغازی باشد که بسیاری هزینه های مراسم ختم صرف توسعه دانایی و دانش قرار بگیرد.

اسکندرپور تاکید کرد: توسعه کتابخانه ها بهترین مسیر توسعه دانایی است چون کتاب جهل را از بین می برد و اگر در فضای مجازی امکان انتقال دانش غلط وجود دارد اما کتاب، فرهنگ و مستند مکتوب است که سبب دوری از جهل می شود.

وی ادامه داد: در ماه های آینده با همکاری با دست اندرکاران عرصه فرهنگ و هنر شیراز تلاش می کنیم تا کتابخانه های دیگری نیز افتتاح شود.

اسکندرپور با اشاره به اقدامات انجام شده در «میانرود» شیراز بیان کرد: با کارهای انجام شده اخیر، «میانرود» دیگر محروم نیست و تا پایان سال مترو از «میانرود» به میدان «امام حسین (ع)» افتتاح خواهد شد که از بزرگترین پروژه های شهری 2 سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: فقط برای حفاری این خط مترو یک هزار و 200 میلیارد تومان هزینه شده و ریل گذاری و اجرای برق بالا سری تونل ها نیز شروع شده است.

شهردار شیراز تاکید کرد: احداث پارک 10 هکتاری در کنار رودخانه «چنار راهدار»  که در حال اجراست نیز حدود چهار هکتار پارک ورزش و سلامت به خود اختصاص داده است.

کد خبر 993000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha