حجم آب سد بارزو به حدود ۳۶ میلیون مترمکعب رسید

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: اینک حجم کنونی آب سد بارزوی این شهرستان به ۳۵.۹ میلیون مترمکعب رسیده است.

«اسحاق خسروپناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: اینک میزان حجم آب سد بارزو این شهرستان، ۳۵.۹ میلیون مترمکعب است که از این میزان، هشت میلیون مترمکعب رسوب است.

 

مدیر امور منابع آب شیروان بیان کرد: بر اثر بارندگی های صورت گرفته چند روز گذشته، ۷۰ هزار مترمکعب آب وارد مخزن سد بارزو شیروان شده است.

 

خسروپناه عنوان کرد: در این مدت بارندگی های تجمعی حوزه سد بارزو شهرستان،هفت میلی متر و ایستگاه باران سنجی امور آب شیروان ۱۱.۱ میلی متر بارندگی ها را ثبت کرده است.

 


وی حجم کنونی آب سد بارزو را ۳۵.۹ میلیون مترمکعب عنوان و تصریح کرد: اینک حجم آب خروجی به کشاورزان، شرب و صنعت ۷۵۰ میلی متر در ثانیه است که در شرایط فعلی، شرایط رودخانه با دبی پایه عادی است.

 


وی خاطرنشان کرد: سد بارزوی شیروان، پس از شیرین دره مانه و سملقان، دومین سد بزرگ خراسان شمالی به شمار می آید که توان ذخیره سازی مخزن آن ۹۲ میلیون مترمکعب است و هم اکنون حجم تراز و ایمنی پایدار این سد ۸.۵ میلیون متر مکعب است.

 


مدیر امور منابع آب شیروان ادامه داد: سد بارزو در سال ۱۳۸۱ با هدف مهار و کنترل سیلاب های فصلی و تامین قسمتی از آب صنعت، آشامیدن شهر شیروان و کشاورزی اراضی پایاب به بهره برداری رسید.

 


خسروپناه اضافه کرد: توان تنظیم آب این سد سالانه ۴۴ میلیون متر مکعب و گنجایش مخزن آن ۹۲ میلیون متر مکعب است.

 


سد بارزو در ۴۰ کیلومتری شمال شهر شیروان قرار دارد.

 

کد خبر 993262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha