ساده انگاری مردم نسبت به کرونا/ روند صعودی کرونا با برگزاری مراسم عروسی

کبیر از ساده انگاری و ساده پنداری مردم نسبت به کرونا انتقاد کرد و گفت: متأسفانه مردم به بروز و شیوع ویروس کرونا کمتر توجه می کنند و پس از مشاهده علائم مداخلات لازم را انجام نمی دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدجواد کبیر» عصر امروز(یکشنبه ۲۵ آبان) در جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: رسانه ها باید آگاهی مردم نسبت به بیماری کووید۱۹ را افزایش دهند البته آگاهی بخشی به مردم با ایجاد هراس و وحشت در جامعه متفاوت است.

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در خصوص کرونا ساده انگاری و ساده پنداری مردم نسبت به این بیماری است، متأسفانه مردم به بروز و شیوع ویروس کرونا کمتر توجه می کنند و پس از مشاهده علائم نیز آن را جدی نمی گیرند و مداخلات لازم را انجام نمی دهند.

 

وی بیان کرد: یکی از مشکلات ما در حوزه مدیریتی عدم آگاهی و جهل مدیران اجرایی و برنامه ریزی نسبت به کارکرد برنامه است، در نظام مراقبت باید به این مهم توجه کرد که مدیریت سنتی نمی تواند نقش ایفاء کند و نخستین گام در نظام مراقبت شناسایی است.

 

کبیر یادآور شد: در حوزه اطلاع رسانی در شرایط کرونایی باید مخاطب شناسی درست صورت بگیرد و اطلاع رسانی براساس نیاز و شرایط مخاطب مورد توجه باشد.

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه مسیر انتقال پیام در شرایط فعلی حائز اهمیت است، اضافه کرد: اهمیت، حساسیت زا بودن و جلب همراهی و همسویی جامعه و ایجاد هم افزایی باید مورد توجه رسانه ها در شرایط کرونایی باشد.

 

وی ابراز داشت: امروز شیوع کرونا شرایط ویژه ای را در دنیا و ایران ایجاد کرده است و قدرت سرایت و انتشار ویروس کرونا تا ۱۰ الی ۱۲ برابر افزایش یافته و این مهم میزان بروز و شیوع بیماری کووید۱۹ را افزایش می دهد.

 

کبیر خاطرنشان کرد: اگر دوره محدودیت های کرونایی سخت تر شود و نگران عوارض این محدودسازی نباشیم، می توان انتظار داشت دوره محدودیت کوتاه تر شود، از طرفی اگر در مدیریت دوره محدودیت اغماض شود این دوره طولانی تر خواهد شد و به دنبال آن چرخه اقتصادی دچار آسیب می شود.

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: یکی از تلخ ترین و سخت ترین دوره های مدیریتی را در ماه های اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ در استان گلستان تجربه کردیم و انتظار داشتیم شاهد پیک مجدد کرونا در استان نباشیم اما متاسفانه برخی از علل، شرایط بروز بیماری کووید۱۹ را در استان افزایش داد.

 

وی خاطرنشان کرد: باید نظام مراقبت را تقویت کرد و شرایط به گونه ای نباشد که مردم ابتلا به کرونا را کتمان کنند.

 

کبیر با گلایه از برگزاری مراسم عروسی و عزا در شرایط کرونایی یادآور شد: وضعیت شهرستان مراوه تپه از لحاظ شیوع کرونا قرمز است و به نظر می رسد یکی از علل روند افرایشی کرونا در این شهرستان، برگزاری مراسم جشن و عروسی است.

 

وی با بیان اینکه استراتژی در حوزه اطلاع رسانی می تواند آورده خوبی را در حوزه کرونا به همراه داشته باشد، افزود: می توان از ظرفیت اقشار مختلف اعم از معلمان و حضور دانش آموزان در شبکه شاد، روحانیون، بسیج و غیره برای آگاهی بخشی مردم در حوزه کرونا استفاده کرد.

 

کد خبر 993547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha