تور مجازی «کتابخانه‌ گردی» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار می ‌شود

کامرانی گفت: همزمان با بیست و هشتمین هفته‌ کتاب و کتابخوانی، تور مجازی «کتابخانه‌گردی» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار می‌ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعیدرضا کامرانی»، امروز (دوشنبه 26 آبان) در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با بیست و هشتمین هفته‌ کتاب و کتابخوانی، تور مجازی «کتابخانه‌گردی» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار می شود.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با اشاره به اینکه در این تور مجازی اعضا و مربیان با فعالیت مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر استان آشنا می‌ شوند، تاکید کرد: در اولین تور مجازی «کتابخانه‌گردی»، روز چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ اعضا و مربیان کانون از مراکز فرهنگی هنری «زرین دشت»، «صدرا»، «نی ریز» و شماره ۱ صفاشهر دیدن می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه «در سایه سار کتاب» عنوان ویژه برنامه ‌ای در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس است که با حضور «مصطفی رحماندوست»، شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌ های کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، افزود: «مصطفی رحماندوست» در این برنامه که ویژه‌ اعضای کتابخوان کانون‌ های فارس، بوشهر، خوزستان و هرمزگان برگزار می‌شود، درباره‌ اهمیت کتاب و کتابخوانی و انتخاب کتاب خوب صحبت می‌ کند، این برنامه با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ‌های بوشهر، خوزستان و هرمزگان برگزار می‌شود.

کامرانی با یادآوری این مطلب که تخفیف در فروشگاه اینترنتی محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی سایت اینترنتی فروش کتاب و محصولات فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ۲۰ درصد تخفیف کتاب‌ های خود را ارائه می‌ کند، افزود: این سایت به نشانی Shop.kpf.ir در حال حاضر بیش از ۲ هزار عنوان کتاب کودک و نوجوان به ‌صورت اینترنتی عرضه شده است و فروش کتاب‌ های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این سایت طی هفته کتاب و کتا‌بخوانی با ۲۰ درصد تخفیف در روزهای ۲۴ تا ۳۰ آبان به مخاطبان ارائه می ‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقه عکاسی «هایکو کتاب»، تاکید کرد: «هایکو کتاب»، جمله کوتاه ادبی است که از عناوین کتاب ‌ها ساخته می‌شود، این مسابقه ویژه‌ اعضا و مربیان کانون استان طراحی شده و آثار در  بخش هنری داوری می ‌شوند، در این مسابقه شرکت ‌کنندگان از عناوین کتاب‌ های منتخب (سه کتاب) با ذوق و سلیقه‌ هنری یک هایکو کتاب می‌سازند و عکس می‌گیرند. عنوان کتاب‌ها باید مفهومی را تداعی کند.

منوچهری گفت: صاحبان آثار برگزیده در بخش اعضا و مربیان لوح تقدیر و هدیه دریافت می ‌کنند، حضور سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در برنامه‌ تلویزیونی سیمای فارس از دیگر برنامه های این ایام است.

وی با اشاره به اینکه برنامه «کاشانه مهر» سیمای مرکز فارس، سه شنبه ۲۷ آبان میزبان سرپرست کانون فارس است، افزود: در این برنامه که ساعت ۱۰ و ۱۵ دقیقه از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران، شبکه استانی فارس پخش می‌شود، فعالیت‌های کانون در ایام مختلف سال و برنامه ‌های هفته‌ کتاب و کتابخوانی به اطلاع شهروندان می‌رسد. 

وی با یادآوری این مطلب که «مهرواره قصه ‌های ماندگار» یکی دیگر از برنامه ‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس است که در هفته‌ کتاب و کتابخوانی انجام می‌ شود و مربیان و علاقمندان، نوجوانان و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها با استفاده از متون کهن پارسی به روایت قصه می‌ پردازند، تاکید کرد: «دوست خوب، کتاب خوب» عنوان مسابقه‌ کتابخوانی مجازی است که ویژه کودکان هشت تا 10 سال برگزار  می ‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این مسابقه با انتخاب پنج کتاب «قورباغه چاه‌ نشین»، «گلپر»، «هفت‌ رنگ»، «رنگین‌کمان»، «هفت‌کمان و ماه» خواسته شده تا در قالب کلیپی 2 دقیقه‌ای کتاب‌ ها را معرفی کنند، افزود: علاقمندان تا 30 آبان فرصت دارند آثار خود را به فضای واتس ‌آپ 09370729027 ارسال کنند.  

خاطر نشان می شود، بیست و هشتمین هفته کتاب و کتا‌بخوانی ۲۴ تا ۳۰ آبان ۱۳۹۹ برگزار می ‌شود.

کد خبر 993742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha