پدر و مادر شهدا باید الگوی ما باشند

حجت الاسلام ناصر خدایاری گفت: باید با آن پدر مادر که توانستند شهیدانی با این ابعاد برجسته شخصیتی تربیت کنند تبریک گفت.

«حجت الاسلام ناصر خدایاری» در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: مدارج شهدا بدون شک یکسان نیست در حالی که نفس شهادت زیباست، اما هرچقدر انسان ها بزرگ تر و دارای ابعاد شخصیتی زیباتری باشمد و همان اندازه شهادت عمیق تر خواهد بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: شهادت همچون مسیری است که در آن تمدن ها و فرهنگ ها شکل گرفته است.

 

وی با بیان اینکه استخوانبندی مکتب تشیع شهیدان هستند، تصریح کرد: بعد از شهادت هاست که مکتب‌های ائمه اطهار(ع) فقه و کلام و فلسفه تشیع بر اساس معیارهای شیعه شکل گرفته است.

 

وی ادامه داد: امام حسین با شهادتش راهی را نشان داد که در پرتو سایه آن ما توانستیم یک مکتبی را پایه گذاری و به سمت ثبات سوق دهیم.

 

این‌مسوول بیان کرد: انقلاب اسلامی اگر امروز در آرزوی  تمدن سازی است که انشاالله بدان خواهیم رسید ممکن نبود مگر در پرتو حرکت عمیق و با معنایی که شهیدان داشتند که توانستند با شهادت خود مسیر فرداهای ما را روشن کنند.

 

خدایاری گفت: هر اقدامی که بعد از انقلاب و دفاع مقدس انجام گرفته همه برگرفته از قدرت و انرژی است که شهیدان با شهادتشان  ساطع کردند.

 

این مسئول اضافه کرد: میراث شهدا این است که ما در عرصه‌های مختلف امروز حرفی برای گفتن داریم چرا که شهدا آبروی نظام هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تربیت فرزندانی ارزشمند که توانستند از تعلقات دنیایی خود بگذرند بسیار زیباست، خاطرنشان کرد: آن شهیدان با شهادتشان به ما قدرت دادند و ما نیز برای ادای دین خود باید در تداوم مسیر آنها ثابت قدم باشیم.

 

وی اظهار داشت: ما امروز باید نه فقط در حرف باید در عمل بر ادامه مسیر آنها تلاش کنیم.

 

این مسئول به روحانی بودن شهید تمکین و اشاره کرد و گفت:  شهدا درک کردند که جهاد در آن روزها از علم‌آموزی مهمتر است و فهمیدند که اگر امروز به مقتضیات زمان حساسیت نداشته باشند، شاید فردا فرصتی برای علم آموزی هم نباشد.

 

  وی اضافه کرد: شهدا حساسیت زمان خود را درک کردند  و هیچ کس نمی تواند کاری که شهدا انجام دادند را انجام دهد چرا که آنان جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

کد خبر 993754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha