اولین خشت‌گذاری مدارس روستایی خوزستان انجام شد

قربانی گفت: خشت‌گذاری و عملیات ساخت دبستان ۲ کلاسه شهید پاک نژاد در روستای جوغبند رمه چر ایذه با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی قربانی» امروز (دوشنبه 26 آبان) در حاشیه آیین خشت گذاری و آغاز ساخت عملیات دبستان ۲ کلاسه شهید پاک نژاد در روستای چوغبند رمه چر شهرستان ایذه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز توفیق نصیب ما شد که در شهرستان ایذه و روستای جوغبند رمه چر حضور پیدا کنیم تا اولین استانی باشیم که آیین خشت گذاری را در راستای طرح آجر به آجر اجرایی کنیم.

 

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خوزستان با بیان طرح آجر به آجر از ابتدای سال جاری آغاز شده است افزود: در این طرح خواستار مشارکت آحاد جامعه برای مدرسه سازی شدیم تا فرهنگ مدرسه سازی میان دانش آموزان، معلمان و دیگر اقشار اشاعه پیدا کند.

 

وی ادامه داد: دستگاه های مختلفی برای اجرای این طرح و نهادینه کردن آن ‌در جامعه همکاری داشتند و تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفر از نیک اندیشان خوزستانی بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان برای اولین مدرسه این طرح یعنی مدرسه شهید پاک نژاد اختصاص دادند.

 

قربانی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد مبلغ کل پروژه که سهم خیرین بوده توسط این عزیزان تأمین شده است اضافه کرد: این مدرسه اولین پروژه از این طرح است که امیدواریم این راه ادامه پیدا کند .

 

وی حذف مدارس سنگی جزء اولویت های اداره کل نوسازی مدارس خوزستان دانست و ابراز کرد: خوزستان در اجرای این طرح و خشت گذاری جزء سه استان اول کشور است و مبالغ جمع آوری شده از طرح آجر به آجر را به مدارس مناطق محروم با اولویت مدارس سنگی اختصاص می دهیم.

 

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان با بیان اینکه اعتبار ساخت این دبستان ۲ کلاسه حدود ۴۰۰ میلیون تومان است اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ میلیون تومان از این مبلغ جمع آوری شده که تا چند روز آینده عملیات ساخت مدرسه آغاز می شود.

 

وی یادآور شد: در پروژه های مشارکتی، بخشی از هزینه ها از سوی دولت و بخشی دیگر توسط خیرین مدرسه ساز تامین می شود.

 

کد خبر 993764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha