رسیدگی به امور زندانیان از برنامه‌های تحولی قوه قضائیه است

حجت الاسلام حمیدی گفت: یکی از برنامه‌های مهم تحولی قوه قضائیه رسیدگی به وضعیت زندان‌ها و امور زندانیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» پیش از ظهر امروز (۲۶ آبان) در آیین تکریم و معارفه مدیرکل زندان های خراسان جنوبی اظهار کرد: قوه قضائیه دوران تحول خود را با مأموریتی که مقام معظم رهبری به آیت الله رئیسی دادند با هدف عملیاتی شدن سریعتر سیاست های نظام جمهوری اسلامی آغاز کرده است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: برنامه مدون تحول قوه قضاییه مورد تایید و تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و هم اکنون در حال اجرا است.

 

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم تحولی دوره اخیر در قوه قضاییه رسیدگی به وضعیت زندان و زندانیان است، افزود: نگاهی که در نظام اسلامی به زندان و زندانی می شود با همه نگاه هایی که در دنیا به زندان است، تفاوت دارد.

 

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: در دنیا زندان محلی برای تحمل کیفر است و مجرم باید دوران محکومیت خود را به عنوان مجازات سپری کند اما در فرهنگ دینی و نظام اسلامی ما، زندان محلی برای بازپروری شخصیت انسان مجرم است تا به فطرت و جایگاه انسانی خود بازگردد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هنوز تا رسیدن به این هدف مقدس فاصله داریم، تأکید کرد: در این راستا مسئولان، روحانیون و به خصوص قضات در صدور آراء برای رسیدن سازمان زندان ها به این هدف متعالی نقش کلیدی دارند.

 

وی عنوان کرد: در استان خراسان جنوبی نیز  فعالیت های مختلف فرهنگی و حرفه آموزی در زندان ها با هدف بازپروری شخصیت زندانیان در حال انجام است.

 

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اقدامات زندان ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، افزود: یکی از نگرانی ها شیوع ویروس کرونا در زندان های استان بود که خوشبختانه با برنامه ریزی های شورای قضایی و همکاری دادستان ها صورت گرفته  و با اجرای بخش نامه ها شاهد کمترین چالش در این زمینه هستیم و مدیریت این موضوع به خوبی در استان انجام می شود.

کد خبر 993794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha