غبطه و شوق ارتباط با امام زمان(عج) را جایگزین حسرت‌های دنیایی کنیم

حجت‌الاسلام میرصادقی با بیان اینکه خوب است گاهی به جای غبطه‌های دنیایی، غبطه آنها را که با امام زمان(عج) انس داشته‌اند، بخوریم، گفت: غبطه امثال سیدبن طاووس که به قدری با امام(عج) مانوس بود که صدای پای‌شان را می‌شنید.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «سیدجواد میرصادقی» با بیان اینکه ما همیشه غبطه نعمت های مادی دیگران را می خوریم نه نعمت های معنوی آنها را، اظهار کرد: تا به حال شده غبطه بخوریم به حال کسی که 70 80 سال عمر کرده و بعد امام زمان(عج) روی قبر وی نوشتند: «خبر دهنده مرگ، خبر فقدان تو را نیاورد، امروز بر آل محمّد (علیهم السلام) روز مصیبت بزرگی است» این همان جمله ای است که امام مهدی(عج) روی قبر مرحوم شیخ مفید(ره) نوشته اند.

 

این کارشناس مهدوی ادامه داد: فقدان این عالم بزرگ و تعطیل شدن درس وی، سبب حزن امام مهدی(عج) شده است. آیا تا کنون به حال «سیدبن طاووس» غبطه خورده ایم کسی که در کتاب «اقبال» آمده به قدری خدمت امام زمان(عج) رسید که صدای ایشان را می شناخت و صدای پای حضرت(عج) را می شنید. سیدبن طاووس بیان کرده: هیچ وقت شب قدر بر من مخفی نماند! یعنی هر زمان ملائکه به محضر حضرت حجت(عج) نزول می کردند وی متوجه می شد و درک می کرد.

 

وی تاکید کرد: یکی از افراد غبطه خورنده به احوال دنیوی دیگران محضر پیامبر(ص) رسید و از عدم سود خود گلایه کرد، حضرت رسول(ص) فرمودند: می خواهی کسی را معرفی کنم که سفری کوتاه داشته اما سودی کلان برده است؟! عرضه داشتند: بله؛ رسول خدا(ص) فرمودند: او یکی از رفقای شما است که می آید. از وی پرسیدند: چه سفری رفتی که چنین سود کلانی کردی؟ آن مرد با یادآوری و تذکر پیامبر(ص)، بیان کرد: صبح قراری داشتم که از آن جا ماندم، و تصمیم گرفتم به محضر علی‌بن ابیطالب(ع) بروم و با سلامی به محضر ایشان قوت قلب بگیرم.

 

میرصادقی در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) خطاب به وی فرمودند: پس آن لحظه که تصمیم گرفتی که به محضر امام زمانت بروی به ازای هر قدم حسنه ای به تو افزوده و گناهی از گناهانت پاک شد؛ وقتی سلام کردی چنان ثوابی برایت نوشته شده که کوچکترین آنها وجوب بهشت برای تو است. ما هم باید نسبت به امام زمان(عج) مان معرفت داشته باشیم و از این مسیر با حضرت(ع) ارتباط بگیریم.

 

گفتنی است، فایل تصویری این سخنان در کانال چشم به راه به همت بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) بارگذاری شده است.

 

کد خبر 993831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha