ایجاد شبکه رسانه ای با اتصال ستاد فهما به جامعه رسانه باعث تقویت جایگاه مساجد می شود

فاضلی، گفت: ایجاد شبکه رسانه ای با اتصال ستاد فهما استان به جامعه رسانه و کمک گرفتن از توان و ظرفیت بالای خبرگزاری ها و رسانه ملی باعث تقویت جایگاه مساجد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه،بهرام فاضلی‌زاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، در دیدار با مدیر ستاد فهما استان ، گفت: از دیرباز با کانون های فرهنگی هنری مساجد ارتباط داشته و توجه خاصی به این حوزه دارم. اقداماتی هم برای برگزاری نشست هایی با مدیران کانون ها و آشنایی و تعامل بیش از پیش با بچه های مسجد تدارک دیدیم که متأسفانه توفیق حاصل نشد.

 

وی با اشاره به گسترش ویروس کرونا و محدودیت های اعمال شده ، افزود: بچه های مسجد باید بخش عمده ای از فعالیت های خود را به فضای مجازی ببرند. همانطور که شاهد هستیم درفضا مجازی سایت های رسمی کشور ، پیام رسان های واتساپ، گپ، تلگرام و اینستاگرام در حال فعالیت چشمگیری هستند.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به ابراز و فناوری های جدیددر جهت جذب جوانان به مساجد گفت:  با ابزار و فناوری های جدید می توانیم با نسل جدید مسجدی ها بیشتری در فضای مجازی ارتباط برقرار کنیم . این نسل چند گام از ما جلوتر هستند و با بهره گیری از ابزارهای نوین، اپلیکیشن ها و پیام رسان ها فعالیت های گسترده فرهنگی و هنری خود را عرضه می کنند.

فاضلی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که تأکید فراوانی بر اهمیت فضای مجازی و حضور در این عرضه دارند. تصریح کرد:  بچه های مسجد باید به صورت هدفمند و حساب شده، حضور خود را در فضای مجازی و پیام رسان ها تقویت کرده و به تولید محتوا بپردازند.جذابیت های شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها از سنین نوجوان تا بزرگسال را مخاطب خود قرار داده به گونه ای که از ۱۴ سال به بالا با این فضا بسیار مأنوس هستند و ساعات زیادی از روز را در این فضا می گذرانند

 

وی اظهار کرد: مساجد باید برای حضور در عرصه فضای مجازی برنامه داشته باشند و با تولید محتوای جذاب، موثر و کاربردی، خوراک فکری و فرهنگی برای جامعه عرضه کنند. بستر ها آماده و مهیا برای کارهای فرهنگی و تبلیغی است که بچه های مسجد با استفاده از آن می توانند انقلابی فرهنگی ایجاد کنند.

 

فاضلی تاکید کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با ایجاد کانالی با عضویت مدیران و ائمه جماعات و  هر کانون با ایجاد یک کانال در پیام رسان ها می توانند تعداد زیادی از افراد محله های پیرامونی مساجد را مخاطب برنامه های خود قرار داده و مسجد مجازی را بسط و گسترش دهند.

وی با بیان اینکه سهولت در اطلاع رسانی، جریان سازی فرهنگی، بهره مندی عامه مردم از برنامه های اثرگذار کانون های مساجد است، خاطر نشان کرد: تقویت حضور بچه های مسجد در گستره فضای مجازی از نتایج و ثمرات شبکه سازی است.ایجاد شبکه رسانه ای با اتصال ستاد فهما استان به جامعه رسانه و کمک گرفتن از توان و ظرفیت بالای خبرگزاری ها و رسانه ملی نیز ضمن تقویت جایگاه مساجد، بخش عظیمی از جامعه را با فلسفه شکل گیری کانون ها و فعالیت های گسترده بچه های مسجد آشنا می کند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه، گفت: حمایت از کانون ها نیز به صورت ویژه مورد توجه ما است. با توجه به کمبود اعتبارات و نبود ردیف بودجه ای مشخص برای کانون ها، بهره مندی از اعتبارات استانی و دیده شدن کانون ها در ردیف بودجه یکی از دغدغه های اصلی ما است که در این زمینه و در راستای اجرای تفاهمنامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار کرمانشاه در سال ۹۶، اقدامات و رایزنی های متعددی را به انجام رسانده ایم ونیروهای دلسوز و انقلابی در کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت دارند لذا حمایت و تقویت این نیروهای متعهد و کارآمد به صورت ویژه مورد توجه است چرا که ماندگاری و ارزش اخلاق پایدار و ملکه محسنات عالی در بچه های مسجد متجلی است و بسیار تفاوت هست بین یک نیروی مسجدی با سایرین.

 

فاضلی در پایان افزور: در صورت مساعد بودن شرایط و بهبود وضعیت کنونی، هماهنگی های لازم جهت دیدار منتخبین کانون های مساجد با حضرت آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و مهندس بازوند استاندار کرمانشاه به عمل آمده است تا در جمع های کوچک و محدود با رعایت موازین بهداشتی مورد تأکید ستاد ملی کرونا و در راستای دومین رویداد فهما(طرح ملی ایران قوی) همراه با رونمایی از پوستر این برنامه برگزار شود.

کد خبر 993945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha