پیشنهاد قطری – تونسی برای برپایی گفتگوی اسلامی – غربی

رئیس جمهوری تونس از یک پیشنهاد قطری- تونسی برای برپایی گفتگوی اسلامی – غربی به منظور جلوگیری از اقدامات خصمانه علیه اسلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، «قیس سعید» رئیس جمهوری تونس در سفر روز گذشته (یکشنبه 25 آبان 1399) به دوحه اعلام کرد: تونس به همراه قطر برای گسترش گفتگو بین مسلمانان و غرب تلاش خواهد کرد تا از واکنش های خصمانه علیه مسلمانان در پی حملاتی که ادعا شده گروه های تندرو انجام داده اند، جلوگیری کند.

 

سعید افزود: پیشنهاد مشترکی بین قطر و تونس برای برپایی همایش یا گفتگوی اسلامی – غربی با هدف دستیابی به درک بیشتر و غلبه بر موانعی که در نتیجه عملیات های تروریستی ایجاد شده است، وجود دارد.

 

به نظر می رسد که این پیشنهاد تاحدی در پاسخ به اظهارات اخیر «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه ارایه شده است. مکرون ادعا دارد که اسلام در بحران به سرمی برد.

 

رئیس جمهوری فرانسه ماه گذشته برنامه هایی به منظور دفاع از ارزش های سکولار علیه افراط گرایی اسلامی را فاش کرد که باعث انتقاد در سراسر جهان اسلام شد.

 

سعید گفت: هدف گفتگوی اسلامی- غربی جلوگیری از درهم آمیختگی مسلمانان و افراط گرایانی که ادعای مسلمانی دارند، است. بنابراین این گفتگو بر لزوم تمایز بین اسلام و اهداف واقعی آن و تروریسم که هیچ ارتباطی با اسلام ندارد، تمرکز دارد.

 

سعید در رأس یک هیئت تونس وارد قطر شد و در این سفر سه روزه دو طرف پرونده لیبی و تحولات منطقه ای و بین المللی را بررسی می کنند.

کد خبر 993950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha