امروز نیازمند محتوا و ظاهر جذاب برای استقبال از کتاب ها هستیم

حجت الاسلام سالاری با ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: امروز نیازمند محتوا و ظاهر جذاب برای استقبال از کتاب ها هستیم.

حجت الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن گرامیداشت هقته کتاب و کتابخوانی و اهمیت نقش کتابدار و کتابفروش گفت: کتابدارها واسطه بین کتاب و خوانندگان کتاب هستند و نقش مهمی در ترویج کتاب و کتابخوانی دارند .

وی افزود: گاهی برخی از افراد در کتابخانه سردرگم برای انتخاب کتاب هستند که در این بخش کتابدارها و کتابفروشی ها با ذوق آزمایی، افراد را راهنمایی می کنند که این نشان دهنده نقش کتابشناسی کتابداران و کتابفروشی ها است.

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: متاسفانه معتقدم همان بلایی که سینما و تلویزیون بر سر تئاتر آورده، فضای مجازی بر سر کتاب آورده است  و در کشور ما متاسفانه آمار کتابخوانی پایین است و فضای مجازی نیز مزید بر علت شده اما ما باید از این تهدید استفاده کرده و از آن برای ترغیب کتابخوانی بهره ببریم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد ادامه داد: در دیدار با مقام معظم رهبری که داشتیم بیان کردم که اگر کتاب پاسخ به نیاز واقعی مردم و جذاب باشد و با قیمت مناسب و تبلیغات خود در اختیار مردم قرار گیرد حتما استقبال می شود و می خوانند.

وی گفت: در کتابفروشی ها و نمایشگاه ها مبلغ خوبی کتاب خریده می شود اما ممکن است از حیث محتوا ضعیف باشد اما اگر ظاهر و محتوای کتاب جذاب باشد حتما مردم ما استقبال خواهند کرد.

سالاری گفت: امیدواریم کانون های مساجد سعی کنند برنامه های متنوعی مخصوصا در فضای مجازی داشته باشند.

 

کد خبر 994113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha